22 juli, 2023

Vrijdag: Naar Arrowe Brook/Birkenhead


↑Zo vochtig was het op de camping in Buxton. Er stonden ook paddestoelen.
Wel een van de mooiste, zeer centraal in het Peak District.


Eigenlijk zijn alle dagen zo↑ begonnen en klaarde het al snel op. Zo ook op deze (korte) reisdag naar het schiereiland Wirral, ten zuiden van Liverpool.

We staan bij een eigenaardige boer. Hij was moeilijk te pakken te krijgen: wars van moderne communicatiemiddelen.

Ik belde hem in juni om te vragen naar een plaats.
De locatie is namelijk ideaal. Vlakbij het strand en vlakbij Hoylake waar The Open (🏌) wordt gespeeld.

Dat realiseerde hij op dat moment en zei dat hij het nog niet wist. 
Ik dramde door: "U weet toch wel of u nog plaatsen vrij heeft?"

Hij twijfelde heel lang, maar had door dat ik niet losliet - en ging uiteindelijk akkoord.

Vervolgens moest ik nog eindeloos appjes, sms'jes en e-mails sturen om een schriftelijke bevestiging van hem te krijgen.
Het is allemaal gelukt.


We kwamen aan met stralend weer. Hij liep gras te maaien.
Wij verwachtten dat het vol met golffans zou staan, maar het tegendeel blijkt waar.
Ook hier is het (nog) opmerkelijk stil.

Er is geen wasmachine, dus heb ik snel een handwas gedaan. De zo nu en dan schijnende zon en de wind deden hun werk.


Jacky mag hier heerlijk in de weilanden rennen.
We blijven vier dagen. ↓ Wij staan wat verscholen achter de rechter schuur.
Zondag ga ik naar de finaledag van 🏌 The Open in Hoylake.


In West Kirby, dat tegen Hoylake aanligt, konden we verrassend makkelijk de auto bij het strand parkeren.

↓Hier staan prachtige villa's die tijdens The Open voor tienduizenden ponden gehuurd voor door topgolfers (en hun familie).


Manlief had een bekend hekwerd getraceerd. En ja hoor, daar stonden mensen te kijken naar wat er zich op de 10e green en 11e tee afspeelde.


↓Nota bene: wij troffen een Nederlandse deelnemer aan, Joost Luiten genaamd!!


Inmiddels is het zaterdag.
Wij volgen nu het golfen op de televisie. 

De ochtend begon kleddernat. 
Zodra het droog was reden we haar Hoylake om te kijken waar manlief mij morgen kan afzetten.


Daarna lieten we Jacky nog even heerlijk op het strand achter een bal aan rennen, deed ik boodschappen en tankte manlief goedkoop bij ASDA (supermarkt).

Ik moet zeggen dat de boerderij in staat van verval is. Er staan weet ik niet hoeveel kleine ↓gebouwtjes/schuurtjes/stallen bij.


De boer zorgt beter voor zijn planten dan voor zijn gebouwen.



Maar op het sanitair is niets aan te merken.
We krijgen wat we nodig hebben.

Heren -en dames faciliteiten zijn prima in orde: ieder met drie wc's, drie douches en twee wastafels.
Ze worden iedere dag schoongemaakt door een mevrouw.


Saillant detail: 
we staan op een veldje met twee Nederlandse campers -en vouwwagen, dat ik heb omgedoopt tot 
"the Dutch corner."
*****

Geen opmerkingen: