07 maart, 2024

Waarom is het geen voorjaar in mijn hoofd?


Het huis staat vol bloemen.
Ik trakteer mijzelf iedere week. Dit zijn wat betreft bloemen de fijnste weken van het jaar.
 Maar liefst zeven vazen staan gevuld.
Albert Heijn is deze week zelfs goedkoper dan de markt.

De voorjaarsklassiekers zijn weer begonnen.

Ik heb voor het eerst de was buiten kunnen drogen.

Manlief heeft de hor in de deur geplaatst.

De extra warme winterjassen zijn gewassen en opgeborgen.

Ik ben de eerste caravanreis aan het plannen. Over vijf weken is het weer zover.


We hebben beiden nieuwe brillen aangeschaft: een financiële aanslag.

O ja, het GFT-bakje is een handzaam klein ding dat ook in de afwasmachine past.
Aangezien de container pal voor huis staat maken we er goed gebruik van.


Gisteren belandden er meteen drie stronken witlof (ook AH) in.


Vanavond eten we rode kool, maar eigenlijk vind ik het te winters.

Allemaal lentedingetjes zou je zeggen.
En toch ben ik niet in een bloemetjes en bijtjes stemming.

Oorlogen waar niemand een einde aan lijkt te willen maken, ruzies in eigen land, discriminerende demonstraties, ordeverstoringen, aanslagen, onrust bij bondgenoten, ..............

Het voelt alsof we, achtervolgd door onheil, het einde van een doodlopende weg hebben bereikt.
Omdraaien kan niet.

Het is de zwaarste beproeving sinds de Tweede Wereldoorlog.

Misschien vrees ik de verkiezingen in de VS nog wel het meest. Ik zie ook wel dat Biden veel te oud is en dat hij aan alle kanten stuntelt.

Maar Trump, die als een olifant door de porceleinkast gaat, is echt een gevaar voor wat er nog over is van de wereldvrede.
Van dat angst aanjagen lijkt hij te genieten. De conservatieve Amerikanen hebben helemaal niets met de rest van de wereld.

Europa wordt omsloten door dreiging en gedraagt zich vleugellam. 
Putin speelt in op onenigheid binnen de EU.

Macron zegt manschappen naar de Oekraïne te willen sturen waarmee hij de boel ongewenst op scherp zet.
De zwakke Scholtz manoevreert zich in onmogelijke posities en moet een lek bij de Duitse defensie zien te dichten.
Daar reageren de Britten weer woedend op.
Dus om nou te zeggen dat het lekker gaat......
*****
Nederland wacht met smart op een kabinet.

De kiezer was glashelder: het moet anders. Dat weerklonk duidelijk in de verkiezingsuitslag.
Maar ook de formatie lijkt op een doodlopende weg te zijn beland. Ik vrees voor nieuwe verkiezingen.

Ondertussen bezoekt de demissionair premier het ene na het ander NAVO-land, met succes.
Totdat Hongarije......
Nou, daar zal wel een aardig "relatiegeschenk" tegenover worden gesteld.

Want zo gaat dat in de politiek.
******

Geen opmerkingen: