19 januari, 2009

De schilder

"Morgen komt de schilder", zei ik gisteren tegen mijn zoon.
Verbaasd keek hij om zich heen. "Is het nu al nodig?"

Zoonkind wordt binnenkort dertig jaar. Voor hem is dat een mijlpaal.
Voor mij is het wellicht een nog grotere snak naar adem.

"Wat wil je hebben voor je verjaardag? We willen je graag iets bijzonders - persoonlijks geven".
Ik dacht dat hij wel iets uit de familiecollectie zou kiezen. Tegelijk vreesde ik iets te moeten afstaan, waar ik erg aan gehecht ben.

Nee dus.
Zijn antwoord verraste mij - ons.
"Een schilderij (portret) van jullie. P en jij op één doek".

Ik ben direct naar mijn onderbuurman WOODY VAN AMEN - DE POP ART kunstenaar - gegaan.
Ja, die wist zeker een goede portretschilder. STAN KLOOS
----
Hij is vandaag zijn werk komen laten zien. Mooi!
Er staat voor vrijdag een tweede afspraak.
Stan is tevens dichter. Een rasechte Rotterdammer die barst van de creativiteit.
Vooral zijn stadsgezichten spreken mij enorm aan. Die verkopen ook erg goed.
----
Stan schildert in verschillende stijlen.
Mocht zoonlief niet mooi vinden wat wij hebben uitgekozen, dan heeft hij pech.
En wij mazzel.

Geen opmerkingen: