08 januari, 2009

Gebakken peren

************************************
Wat een donderdag. Ik moest mijn heerlijke schrijfhonk verlaten.

"Hoofdkraan dichtdraaien", had P. gezegd.
Lukte niet.
Mannetje gebeld.

De kranten zaten vastgeplakt aan de voorruit
Dooi en vervolgens vorst. Het resultaat laat zich raden.

Scooby wilde niet mee.
Ze bleef me letterlijk om de tuin leiden.

Het miste en niet zo'n beetje ook.

Halverwege, ergens bij Goedereede, stond een dame op de vluchtstrook met haar handen in de lucht.
Omdat ik langzaam reed, kon ik op tijd invoegen.
Haar uitlaat (sorry, van de auto natuurlijk) hing op de grond.
Ze zag er op en top uit. "Ik moet naar een nieuwjaarsborrel en ben al te laat".
Tot overmaat van ramp had ze haar mobieltje thuis laten liggen.
Ze mocht de mijne gebruiken om de Wegenwacht te bellen.

Thuisgekomen trof ik het huis nog steeds in kerstsfeer.

Ik denk dat ik het allemaal maar laat staan tot negen december.
Dat is tenslotte al weer over elf maanden .

Geen opmerkingen: