17 januari, 2009

Markt - Malaise

Januari is een kwakkelmaand voor de middenstand. Mensen houden de hand op de knip na de dure decemberdagen.

Waarom het toch zo bomvol is in de stad weet ik niet.
Uitverkoop?

Op dinsdag en zaterdag ga ik voor bloemen, groente en fruit naar de markt. Altijd aan het eind van de middag. Dan zijn ze goedgeefs.
Zo ook vandaag.

De bloemenman stond te klagen en riep naar zijn collega aan de overkant:
"'T is niks vandaag Sjon".
"Geld bijleggen", reageerde Sjon.

Dus kreeg ik naast de vijf bossen, die ik voor een habbekrats had gekocht, nog eens twee bossen cadeau.
"Ik moet los, mevrouw".

Ook de groenteman had een gulle bui.
Een tros bananen voor € 1,-. Twee kilo witlof voor €1,50
Hij stopte nog een enorme tros bananen in mijn tas.
"Ik moet los, mevrouw".
Wat ik met twintig bananen moet, weet ik niet. Maar een gegeven tros..............................

Zo kwam ik thuis met een mand vol boodschappen waar ik hooguit €12,- voor betaalde.
Laat de marktkooplui maar klagen.

Op de markt is mijn euro nog wat waard.

Geen opmerkingen: