06 januari, 2009

Rommel de Bommel

Het conflict in het Midden Oosten begrijp ik niet (meer). Ik weet niet welke strook oorspronkelijk van wie is, noch wie er eigenlijk recht op heeft. Geen idee hoe de grenzen lopen.
Bezette gebieden. Geannexeerde gebieden. Niemandsland. Nederzettingen. Gedemilitariseerde zones.

Eerlijk gezegd dacht ik dat het de laatste tijd rustig was. Maar dat bleek de spreekwoordelijke stilte.

Israël begon vorige week met allesvernietigende bombardementen, gevolgd door een grondoffensief.
Verwerpelijk, zou ik zeggen.

Maar dat doemen er geluiden op in Amsterdam. Er wordt een demonstratie georganiseerd.
Daar is Harry de Winter met Een Ander Joods Geluid, gesteund door mensen als Hanneke Groenteman.

Voorin de stoet loopt de SP'er Harry van Bommel. Hij scandeert "Intifada, Intifada".

Arme Agnes Kant.
Zij voert, sinds ze het stokje van de immens populaire Jan Marijnissen heeft overgenomen, een onbegonnen strijd tegen het verlies van zetels.
Agnes moet van Bommel terecht wijzen. "Dat mag je niet zeggen, Harry. Je mag niet tot geweld oproepen".

Islamlover Anja Meulenbelt komt natuurlijk in opstand. Er ontstaat een discussie over wat Intifada nou eigenlijk betekent.

Rommel de Bommel in de SP dus.

Maar wie loopt er gearmd met Harry? Wie schreeuwt wellicht nog harder?
Gretta Duisenberg - "die schwartze Witwe".
Nee, geen insinuaties.
"The black Widow".
Okee?

Wanneer ik Gretta zie, word ik standde pro Israël.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom hebben mensen toch zo'n hekel aan Gretta? Ook zij strijdt voor een goede zaak alleen vanuit de visie van de palestijnen.
Aan die kant vallen al jaren VEEL meer doden en gewonden.
Jammer els laat je wat beter voorlichten.....LIA

Ellen ten Bruggencate zei

Beste Lia,

Die bal kan ik terugkaatsen. Ik ben uitstekend voorgelicht.

By the way, ik heet Ellen.