Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogje typte.
Er was gewoon geen tijd voor.
Zo bleven er onderwerpen liggen waarvoor ik nu diep in mijn geheugen moet tasten.
Zo'n twee maanden geleden waren wij bij Ikea naarstig op zoek naar klerenkasten.
Die zwarte ↑, die wij 7 jaar geleden met het huis overnamen, gaat eruit.
Ik wilde een PAX. Maar zelf online op maat maken lukte mij niet - en dus probeerde ik een online afspraak te maken.
Bij de derde poging had ik bingo.
De volgende maandag om 11.30 uur zou een adviseur mij bellen.
Echter, ik ontving geen bevestiging en dat zat mij niet lekker.
Dus belde ik de klantenservice.
Zij kon niets vinden, maar verzekerde mij dat het goed zou komen.
"De adviseurs werken van huis uit en meestal nemen zij op de dag van de afspraak contact op."
"Maar waarom krijg ik geen bevestiging?"
Daar moest ze het antwoord op schuldig blijven.
Twee dagen later was er nog geen bevestiging binnen.
Dus belde ik weer de klantenservice.
Zij kon niets vinden, maar verzekerde mij dat het goed zou komen.
"De adviseurs werken van huis uit en meestal nemen zij op de dag van de afspraak contact op."
"Maar waarom krijg ik geen bevestiging?"
Daar moest ze het antwoord op schuldig blijven.
De vrijdag voor de bevestigde maandag was er nog steeds geen Ikea-mail.
Dus belde ik voor de derde keer de klantenservice.
Hij kon niets vinden, maar verzekerde mij dat het goed zou komen.
"De adviseurs werken van huis uit en meestal nemen zij op de dag van de afspraak contact op."
"Maar waarom krijg ik geen bevestiging?"
Daar moest hij het antwoord op schuldig blijven.
Maar hij pakte het serieus op en maakte er een klacht van.
"En daar doen ze echt wel wat mee."
Ik had weinig hoop.
Echter.............
Na een uur werd ik gebeld.
Een Ikea mevrouw!!
Ze bood haar excuses aan dat het zo gelopen was.
Ik dacht dat ze een nieuwe afspraak met me wilde maken, maar nee - ze wilde meteen de kast online ontwerpen.
Het tot stand brengen van de speciale beeldverbinding kostte wat moeite, maar deze dame bleef me helpen tot alles (na een half uur) in orde was.
Stap voor stap tekende zij de kast. Wij keken mee.
Hoe hoog?
Hoe diep?
Hoe breed?
Hoeveel hang?
Hoeveel leg?
Schoenen lades?
Kleur?
Handgrepen?
Opbergmanden?
Voor onze ogen doemde een kast op.
Wat een vernuftig systeem.
Ook voor de gang bestelde ik een kast.↓
Enfin, de bestelling werd meteen geregeld en de datum van plaatsing/installatie werd afgesproken.
Wij bedankten de Barendrechtse Ikea-mevrouw.
Een week later was het weer even hectiek.
De levering.
Wat ondraagbaar was lieten wij in de kamer leggen. De rest moest naar de berging.
En toen was het klaar?
Nou neen.
Op een maandag kwam er een mail waarvan manlief meteen dacht dat het spam was.
"Ze willen contact maken. Het stinkt."
Het klonk inderdaad verdacht, maar terwijl ik de was uit de machine haalde en aan die mail dacht begon ik te twijfelen.
Ik viste de mail eruit en keek op mijn horloge.
11.27 uur.
Het kwartje viel.
Dit was Ikea.
Maandag om 11.30 uur!!
De online afspraak die ik dus wel degelijk had gemaakt.
Maar dit was Delft.
Raadsel opgelost. Ik stuurde snel een e-mail met uitleg.
Wegens de verbouwing heb ik dus, naar mijn gevoel, uren in de wacht gehangen bij een aantal klantenservices.
Mijn telefoonrekening was daarom (voor mijn doen) erg hoog.
Ik nam daarover toch maar even contact op met YouFone, want ik heb in november 2020 een dataplafond afgesloten.
Gelukkig had ik daar WEL een bevestigingsmail van ontvangen.
Nu blijkt dat die beveiliging niet aanstaat.
Handig hè??
Dus stuurde ik een mail met foto (van de bestiging) naar de klantenservice.
Daar kwam na drie dagen een standaard antwoord op.
Er zat niets anders op dan 1200 te bellen.
Gratis, maar wel 40 minuten wachttijd.
Je ergert je misselijk.
Uiteindelijk was daar een vriendelijke vrouwenstem die toe moest geven dat het niet klopte.
Ook zij zag de bevestigingsmail.
"Ik check even of u in de maanden december tot heden geen dataverkeer buiten de bundel heeft verbruikt."
Dat was niet het geval.
Maar het moge duidelijk zijn: ik ben weer even klaar met de klantenservice.
Hoezo service?
*****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten