08 april, 2021

Thuis uit eten - Amarone


Na twee keer Fred waren we nu toe aan iets anders.
↑Ik liep langs Kaat Mossel en verbaasde mij over de prijs van dit menu.
Waarom?
Omdat ik het niet bijzonder vind. 

Mijn voorwaarde is: ik moet het zelf niet kunnen maken.
↑Dit kan ik zelf maken voor circa €30,- (twee personen).

Het werd Amarone (één ster).
Het viergangen Paasmenu kostte €55,- p.p. exclusief bezorging (€5,-).
Ik betaalde €115,-

Natuurlijk ga je vergelijken.
Fred was fantastisch en bood extraatjes zoals broodjes, boter, madeleines, bonbons en veel garnituur.
Dat zat er bij Amarone niet bij, op vier paaseitjes na.

Maar eerlijk is eerlijk. De viergangenmenu's van Fred kostten €69,- p.p. exclusief bezorging (€10,-)
Totaal: €148,-

Dat scheelt een slok op een borrel.

Kwalitatief vonden wij Amarone niet onderdoen voor Fred.
Het was heerlijk!!!

Over de hoeveelheden valt te twisten.
Ik houd het in het midden, want manlief was tevreden terwijl ik het aan de karige kant vond - maar misschien was dat mijn eigen schuld.
Na het Paasontbijt had ik mijzelf een eetverbod opgelegd.

De bezorging was keurig op tijd.

Dit keer geen filmpje. Dus ook geen hulp bij het opmaken van de borden.

Wie mijn blogjes volgt en ook die over Fred heeft gelezen kan duidelijk verschil zien.

Dit is meer het kant -en klare werk. 
Niet erg, want nogmaals - de kwaliteit was uitstekend.
Voor -en nagerecht kon ik zo op de borden scheppen (ging met het nagerecht niet makkelijk zoals u ziet)

Bij het inlezen had ik toch een paar vragen.
Au bain-marie is volgens mij in een kom boven heet water. Maar in de beschrijving stond ook iets anders.

Dus belde ik meteen en werd ik alleraardigst te woord gestaan.
De goede aanvullende adviezen hadden ze eigenlijk beter meteen op papier kunnen zetten.

Ik kon altijd bellen als er meer vragen opdoemden.
Dat was gelukkig niet nodig.

Geniet maar even mee.

Geen opmerkingen: