03 april, 2021

Merkentrouw


↑Dit dateert wel van héél lang geleden, maar ik zie soortgelijke wasmachine nog in de kelder van de Oranjelaan staan.

Daarna kocht mijn moeder een AEG. 
Een halfautomaat met de centrifuge naast de wastrommel.
Een geweldige wasmachine voor een groot gezin. Degelijk en betrouwbaar.

Mijn schoonouders gaven ons voor ons trouwen dezelfde wasmachine.
Die moest toen al (1974) duizend gulden kosten.

Schoonmama liet ons vrij in de keuze. Het mocht ook een Miele zijn, die zij zelf had.
Maar ik koos voor een man en een wasmachine die mij niet in de steek zouden laten.

De Turnamat heeft vijf verhuizingen overleefd.
Op een enkele strubbeling na heeft hij me nooit in de steek gelaten.

Maar na 25 jaar was het mooi geweest. De AEG was moegedraaid.


Zonder enige twijfel kocht ik weer een AEG, nu een volautomaat.
Die heb ik tot de dag van vandaag.
21 jaar!!

Nooit iets mis mee geweest. Nooit een monteur voor langs geweest.

Een fantastische machine.
Maar nu er een nieuwe badkamer komt hebben we besloten toch voor nieuw te gaan.

Met pijn in mijn hart zeg ik eerlijk, want ik had eigenlijk wel willen zien hoelang hij het had volgehouden.


Ik 2002 kocht ik mijn eerste droger: een Miele.
Ook die wordt vervangen terwijl hij het nog doet.

Maar nu iets grappigs.
In bijna twintig jaar heb ik maar twee programma's gebruikt. Vanmorgen ontdekte ik ineens dat er nog veel meer mogelijkheden opzitten, zoals een zoemer wanneer hij klaar is.

We moesten er ontzettend om lachen.
Tegelijkertijd geeft het aan dat ik voor simpelheid ga. 


Zoals de BCC-verkoper zei: "U heeft instapmodellen gekozen."

Prima. Snufjes gaan alleen maar kapot en ik zal er toch wel van staan te kijken hoeveel moderner de volgende (wellicht laatste) machines zullen zijn.

Als je tweede machine na 47 jaren nog op volle toeren draait, dan ga je niet vreemd.
*******

Geen opmerkingen: