18 juli, 2022

Adieu Malvern Hills - Worcestershire


Vier dagen stonden we op deze fijne camping (210 plaatsen).
Ik betaalde GBP105,25 (€123, 70) - veel goedkoper dus dan CC Broadway. De keerzijde was dat we wel een stukje moesten lopen naar de voorzieningen (douche, wc, afwas, afval).

Maar de pitches zijn groot. Niemand heeft in principe last van de buren.
Britten blijven niet tot diep in de nacht buiten zitten. Na het eten is het tijd voor de televisie en trekt men zich terug in zijn sleurhut.

Wij vonden het opvallend rustig, ook bij de "speeltuin." Daar waren verplicht ouderen aanwezig.

Deze camping heeft ons verrast. We hadden geluk met onze afzijdige plaats in de schaduw.
De leiding is deskundig, aardig en zeer behulpzaam.


↑Pech met de caravan? Er kwam nota bene een monteur.
Zal wel wat gekost hebben. 

En hoeraaaaaa - veel minder campers dan caravans.
Geen buitenlanders, alleen Britten.


Er stond van alles: klein, groot, extreem groot↑, oud, nieuw.




De stijl van de gebouwen -en voorzieningen is op alle CC-sites hetzelfde.
Keurig!!


Minpunt van deze camping vond ik de afvalplaatsen.
Te weinig, te ver weg en te vol.
Wifi buiten was redelijk goed. Ontvangst schotel was uitstekend.

Zondagochtend reden we om 11 uur weg.
↓Bye bye Malvern Hills. We komen graag terug.


Ik had middenin de Brecon Beacons een kleine CC-site geboekt.
We werden om 13 uur zeer hartelijk ontvangen door een gepensioneerd echtpaar (ook vrijwilligers).
"Go and find the pitch you like."

 Op de eerste plek had de schotel geen ontvangst. Maar manlief wilde golf kijken en de Tour natuurlijk.

De tweede plek was goed.
We settelden ons en ik ging op zoek naar de douches.

Die bleken er tot mijn grote ontsteltenis niet te zijn .
Helemaal onze fout. We hadden de beschrijving beter moeten lezen.

Ik kon wel janken, want zo'n heerlijke camping......
Maar een week zonder douche met deze temperaturen???

De aardige warden schoot te hulp en kwam met twee opties: of een dure, drukke CC-site bij Brecon, of bij buurman de boer.

"Ga daar maar eens kijken. Daar sta je heel leuk. U betaalt een nacht en de rest krijgt u terug."
Wij voelden ons op zijn zachtst gezegd beschaamd, maar hij verzekerde ons dat meer mensen die fout maken.
"Don't feel bad."

Ik ben meteen in de auto gestapt en naar de boer gereden. Een aardige jongeman liet mij de laatste vrije plaats zien.
Morgenochtend verkassen we dus 200 meter.


De omgeving is schitterend, daarom willen we hier echt wat langer blijven.
En voor de wardens van dit lieflijke campinkje moet ik iets lekkers kopen.
*****

Geen opmerkingen: