07 juli, 2022

Last minute beslissingen


Een paar dagen geleden kreeg ik van mijn provider Youfone een e-mail die ik normaliter meteen weggegooid zou hebben - zonder een letter te lezen.
Echter ik lag nog in bed en was lui, dus las ik het bericht.

Moe was meteen wakker en belde Youfone om te verifiëren of mijn bundel inderdaad waardeloos zou zijn in het VK.
De man kon niet anders dan dat te beamen. "U moet daar maar een prepaid card kopen, mevrouw."

Mijn abonnement ad. €10,- per maand loopt in december af.

"Hoe is dat met jouw provider," vroeg ik aan manlief.
"Met KPN zit ik goed." zei hij - maar ik was zoals altijd wantrouwig.

Op mijn verzoek belde manlief met KPN.
Hij haat bellen en de verwensingen vlogen om mijn oren.

Maar inderdaad, KPN heeft geen problemen met het VK.

We overlegden.
"Zal ik mijn beltegoed afkopen bij Youfone en overstappen naar KPN?"

We wogen de pro's en cons tegen elkaar af.

"Ik stap over," besloot ik en ik belde meteen KPN weer op.
"Geweldige klantenservice," zei manlief nogmaals. "Zo aardig tegen goede klanten."
Hij doelde op zichzelf.

Een mevrouw met een moeilijke naam, beginnend met Re, stond me kordaat te woord.

"U regelt het nu met Youfone en ik bel u morgen terug. Ik heb een prachtige aanbieding. Dezelfde bundel als uw man, maar dan goedkoper."

"Geweldig hè, die klantenservice van KPN," zei manlief terwijl Wout van Aert als eerste de finish passeerde.

Met Youfone was het binnen een uur geregeld.

De volgende dag belde Re inderdaad op de afgesproken tijd.
Maar ze had ineens een nog mooiere (lees goedkopere) aanbieding voor dezelfde bundel.

Ik ging natuurlijk akkoord.
Toen ik thuiskwam van de fysio zat manlief met e-mails van KPN op zijn schoot.

"Er is toch iets fout gegaan: je krijgt 0 gb i.p.v de beloofde 10."

Er ontglipten een aantal vloeken.

Ik belde meteen KPN en kreeg natuurlijk niet Re te spreken.
Van vooraf aan moest ik het hele verhaal opnieuw doen.

Hij annuleerde per direct de aankoop en we gingen het opnieuw in conclaaf over een abonnement.

Volgens hem verschoten de aanbiedingen zodra hij de gekoppelde codes aanklikte. 
"Daar zal het fout zijn gegaan."

Maar hij vond dat Re het niet goed had gedaan. 
"Klopt niks van. Ze werkt waarschijnlijk voor zichzelf." 

Heel lang verhaal kort: simkaart ontvangen en geïnstalleerd.
Ik kan nog niet bellen.

Blijft er nog een dingetje hangen: het contract in de e-mail verschilt van het contract dat ik per post heb ontvangen.
Het gaat om een paar euro's - maar toch.....

"Geweldig, die klantenservice van KPN."
***

Geen opmerkingen: