03 juli, 2022

De anticlimax


Hoewel ik vorige week (na thuiskomst) doodmoe was - toch schakelde ik Netflix in om een serie, waar ik mij zo op had verheugd, te zien.

Peaky Blinders - serie zes en naar verluidt de laatste serie.
Het spel blijf ik magnifiek vinden. Zo intens.

Maar het verhaal kwam niet uit de eerste versnelling.
Eindeloze dialogen. Te lange scènes. Nooit werd de spanning bereikt die de voorgaande series zo spectaculair maakten.

Om over het (vergezochte) slot nog maar te zwijgen.
Ik heb het vermoeden dat over een paar jaar de camera's weer op Engelse zigeuners in de jaren dertig gericht worden.

****

De draad van Borgen pakte ik makkelijker op.

Een geweldige serie die zo actueel is dat je er bijna bang van wordt.

De eens zo idealistische Brigitte Nyborg heeft de smaak van macht te pakken. Alles moet wijken voor haar plannen. 
IJzersterk neergezet.

Zeven geweldige delen die je an de buis gekluisterd houden. De spanning wordt mooi opgebouwd.

Deel acht - laatste deel: een anticlimax.

Een afgeraffeld, teleurstellend slot.
Jammer.

Geen opmerkingen: