26 augustus, 2020

Waarom wij????


Zware storm op komst!, zo klonk het al dagen.
↑Dus draaiden we de caravan een kwartslag zodat we in ieder geval rustig in -en uit konden stappen.

Aan die luwe kant zetten we het raam 15 cm open zodat we 's nachts toch wat frisse lucht kregen.
Verder ging alles dicht -en neer. Luifel ingedraaid.
Klaar voor de storm.

Die storm leek, waar wij staan, erg mee te vallen.
We hadden ons voorgenomen uit te slapen.

In tegenstelling tot de Sprite (die al beweegt wanneer je je in bed omdraait) staat de Fendt als een huis.

Vanmorgen toch ineens een klap.

"Zou het raam eruit gevlogen zijn?" Ik wist nou niet of dat als grap was bedoeld.

We sprongen ons bed uit en bij het zien van een gat waar nauwelijks wind doorheen kwam schoot mijn hart in mijn keel.

Het voelde alsof ik uit mijzelf stapte.
Dit kon niet waar zijn.
Wij weer?
Waarom altijd bij ons?
Waarom komt dat onheil altijd bij ons aan "het raam" kloppen? 
Wat een beproeving iedere keer.

"Waar zou het raam zijn?" klonk eveneens al een grap.

Die lag gelukkig naast de caravan en leek onbeschadigd.
Geen geruzie. Geen woorden. We pakten het zwijgzaam op en probeerden maar wat.

Ik weet niet waar tijdens deze ontluistering de helderheid van geest vandaan kwam, maar het lukte ons om het raam in de sponning te zetten........op een verbogen stukje van tien centimeter na.

Nu maar hopen dat die tien centimeter gedurende de rit naar Emmen niet vervelend gaat doen.↓


Ik belde de altijd behulpzame campingbaas, als een soort van EHBO'r voor caravan.
Hij adviseerde vooral geen duct tape te gebruiken om de caravan te sparen.

Omdat we binnen het raam wel dicht wisten te maken dacht hij dat we veilig naar Emmen konden rijden.
Volgens hem had de wind een vacuüm gezogen achter de caravan en zo het raam meegenomen.

Natuurlijk belde ik ook de dealer, die ons weer uitstekend en geduldig te woord stond.
Er stond al een afspraak staan vanwege een lekkage in de natte cel.

Zoals de Drent zei: "Dat komt bij de kraan weg."


We hadden dus toch een akkefietje en daar komt deze calamiteit bij.

Een nieuw raam kost €900,- (is wel verzekeringswerk...... maar toch) en die is niet voorradig.
Eens in de zes weken rijden ze naar Duitsland om daar onderdelen op te halen.

Ze gaan proberen de kink eruit te krijgen zodat hij er weer goed in past.
Er blijven nog voldoende kinken over.

Met Jacky liep ik over de camping en ik verbaasde mij erover dat alles nog overeind, -recht en vast stond.

Zelfs het blauwe propje op de grond was niet van zijn plaats geweest.


Het waait buiten, maar mijn hoofd is mistig.

Het voelt alsof ik uit een narcose kom en terug in slaap wil zijn.
Dat ga ik nu ook doen.
***** 

1 opmerking:

Ellen zei

Leuk wanneer er gereageerd wordt, maar wanneer ze anoniem zijn plaats ik ze niet.