10 augustus, 2020

We doorstaan ook dit



↕Er moest toch nog een ventilator bij om dit flatje niet tot een oven te transformeren.
De koelste, meest plezante, plek is de wc.


Mijn hoofd lijkt wel een spons. De porieën staan continu open.

Activiteiten, voornamelijk huishoudelijk, beperk ik tot twee uur in de vroege ochtend.
Daarna ga ik douchen.

De eerste dagen hadden we alles dicht en verduisterd.
Nu er een windje staat zetten we alles tegen elkaar open, ook de voordeur.

Ik kook zoals ik altijd kook.
Er moet goed gegeten worden. 

De pakken water zijn niet aan te slepen.
We halen ieder met gemak de anderhalve liter.

Slapen is rampzalig. Ik word regelmatig badend in het zweet wakker.
Mijn hoofdkussen is kletsnat. Het liefst duik ik dan onder een lauwe douche.

Zelfs de ventilatoren boven -en naast het bed kunnen het niet aangenaam voor ons maken.
Vannacht hebben we het raam opengelaten wat inhield dat ook het rolgordijn omhoogopen moest blijven.

Muggen!!!

Nog voordat er iemand naar bed gaat spray ik de kamer met Raid en mijn bed besprenkel ik met lavendel of eucalyptus.


Gister hebben we een paar uur op de kade gezeten.
Heerlijk onder de bomen.
De "watersporters" zorgden voor vermaak: van tien meter lange jachten tot drijvende badkuipen. 

De airco van mijn auto begaf het ook nog eens 😰
Onze garage is in Zierikzee en met deze warmte zagen we een rit naar Zeeland niet zitten. Wat te denken van het strandverkeer.

Dus belde manlief donderdagochtend een garage/dealer in de buurt: Louwman.
Ze hadden tijd. De auto kon zelfs voor het weekend klaar zijn.

"Wat gaat dat kosten" vroeg de zunige Zeeuw.
"Veul," riep ik vanuit de keuken.

Hij gebaarde veel te driftig voor deze hitte naar mij.

"Uhhh, wat zegt u? €600,- tot €700,-????"

"Ja, doen," riep ik.

"Goed, we brengen hem straks."

P. moest even bijkomen van de schrik en wilde toch onze garage/dealer in Zierikzee bellen.

Die gaven een prijs op van €400,- tot €500,- maar de baas van de werkplaats was er niet dus dat was gissen. Daarbij kwam dat er pas over twee weken plaats was.

We brachten de Peu weg.

"Je kunt rustig zeggen dat Nobelpoort lager zat, hoor." zei ik toen we voor de prachtige nieuwe showroom stonden.

En dat durfde manlief inderdaad.

De volgende dag was hij inderdaad klaar en de schade was onder de €500,- gebleven.


⇑Hij was prachtig gepoetst (zelfs de ingebeten vlekken zijn eruit) en het frontje⇓ is ook vernieuwd.


Ik hou mij vast aan de gedachte dat ook aan deze periode een einde komt.

Volgende maand liggen de pepernoten in de schappen.
********

Geen opmerkingen: