09 januari, 2021

Ben ik positief over de toekomst? Nee!

Woensdag: de Trump gang geniet. 

Dit waait niet over na 20 januari.

Als Donald Trump daar niet voor zorgt, dan zijn kinderen wel. De macht moet -en zal in de familie blijven. Het is een gang.
"Was het maar een film," roep ik door de kamer. Ik klink wanhopig en dat ben ik ook.

Moeders genen spelen mij parten.
"Blijf altijd alert, Ellen."
Ik ben opstandig, net al zij.
Ik wil alles weten, net als zij.
Ik ben achterdochtig, net als zij.

Ruim 74 miljoen stemmen kreeg Trump. 
Goed, een klein deel zal (hopelijk) na woensdag zijn afgehaakt, maar ik denk in vuurwapens.
74 miljoen vuurwapens.

Nancy Pelosi kwam op tijd weg. Was ze in handen van deze geweldplegers gevallen, dan was ze vermoord. Ja, dat denk ik.

Hoe harder de Trumps schreeuwen des te feller wordt daarop door hun aanhang geantwoord.
Ze volgen blindelings.

Dat gebeurde al in het begin van zijn presidentsschap toen hij de volgens hem linkse pers buitenspel probeerde te zetten en daar zijn aanhangers voor gebruikte.
Doodeng. 
Tijdens een bijeenkomst wees hij met een beschuldigende vinger naar het vak waar de pers zat. De massa reageerde direct en een deel van de verslaggevers probeerde een veilig heenkomen te zoeken.
Een beklemmend tafereel.

Maar nu:
Trump koos na twee dagen eieren voor zijn geld en veroordeelde de gewelddadige acties - die hij zelf met Giuliani had veroorzaakt, maar nog steeds weigert hij Biden als winnaar te erkennen. 


Ted Cruz, senator van Texas, is nog zo'n griezel.
Hij liet de senaat stemmen over de volgens hem betwistbare verkiezingsuitslag. Dit gebeurde op woensdagavond, kort nadat het sein veilig was gegeven in het Capitool .
Ik heb de hele nacht zitten kijken. Hij verloor met 93-6.

Cruz kwam een dag later met een statement waarin hij zei het geweld in Washington ten zeerste af te keuren.
Een kruiper. Een van de vele onbetrouwbare slippendragers die de Republikeinse Partij rijk is.

De afgelopen vier jaar hebben ze de wanprestaties van de president geslikt en hem onvoorwaardelijk gesteund.
Maar nu de meerderheid in de Senaat en het Congres naar de Democraten is gegaan durven ze ineens tegengas te geven.

DISGUSTING!!!

Biden en Harris moeten meteen plankgas geven. Kunnen ze binnen twee jaar (2022 zijn de verkiezingen voor het Congres) de schade herstellen?
Ik vrees van niet.

"Make America great again."

Moet ik lachen of huilen?

"The American dream ligt aan diggelen."
******

Geen opmerkingen: