11 januari, 2021

Winter


Manlief vindt het koud.
Ik vind dat hij zeurt.

"Het is winter en daar hoort kou bij. Anders gaan mensen weer roepen dat de opwarming van de aarde...enzovoort."

Zolang het droog is vind ik alles best.

Zaterdag was een heerlijke wandeldag, maar helaas dachten dat meer (te veel mijns inziens) mensen over.
Ik moest een boek naar vrienden brengen en dacht een ommetje door het park te maken, over het pad van mijn jeugd. De camera ging mee.

Gezien het aantal te ontwijken mensen besloot ik dat toch maar niet te doen.


Is het niet wat vroeg voor kleintjes?
↓Ik sta stil en zie mijzelf op het schoolplein spelen.


↓Op de hoek van de Rozenburglaan en (mijn) Oranjelaan blokkeert een verzameling kerstbomen de stoep.
Dat was in mijn jeugd wel anders. Even na twaalven werden ze op het kruispunt verbrand en wensten alle buren elkaar een gelukkig nieuwjaar.


Ach, iemand heeft een aangename ontmoeting gehad - maar vergeet dat het minder prettige gevolgen voor bietsende honden kan hebben.
****

Geen opmerkingen: