23 december, 2021

Geboosterd


Manlief zat iedere ochtend met de RIVM website in de aanslag.
Om 11 uur precies werden/worden de jaartallen bekendgemaakt.

Hijzelf heeft half november een derde vaccinatie gekregen vanwege de CLL. Dat betekent dat hij in februari in aanmerking komt voor een booster, tenzij er dan een aangepaste vierde vaccinatie is.
We zien het wel.

Hoe dan ook, op zondag 12 december werd ik geroepen.
"El, je kunt een afspraak maken."

Ik logde meteen in.
Geen Rotterdam. Wel Gouda of Rijswijk.
Na een aantal keren resetten kreeg ik wat ik wilde, al was het mij niet vroeg genoeg.

Afgelopen vrijdag had ik naar Rijswijk gekund, maar ik koos voor Crooswijk - en dat was vandaag.
Van alle kanten werd ik gewaarschuwd. Het zou razend druk zijn.
Op de televisie zag ik ellenlange rijen. Wat een ellende.

Waarom hebben mijn ouders mij Ellen genoemd?

Nou, ik was dus zenuwachtig de laatste dagen. De angst voor drukte.
Mijn afspraak was om 15.55 uur, volgens de statistieken het drukste moment van de dag..

"Je moet je warm aankleden, El. Voor het geval dat je uren buiten in de rij moet staan."


Gehoorzaam volgde ik zijn goedbedoelde advies op.
Ook had ik mij voorgenomen vroeg te gaan.
Om 8.30 uur was ik er.

De auto kon ik nota bene voor het gebouw parkeren.
Geen rij te bekennen.


Vijf minuten heb ik vooraan bij de deur moeten wachten, daarna was het aanschuiven en liep het best wel goed door.

Het aantal medewerkers dat betrokken was bij deze procedure: 
1. portier.

2. aanwijzer loket inschrijving.

3. loket inschrijving. 

4. aanwijzer 2e loket inschrijving.

5. 2e loket inschrijving.

6. aanwijzer prikhokje.

7. prikster (na twee keer Pfizer kreeg ik nu Moderna).

8. aanwijzer 15 minuten wachtruimte.

Na acht minuten ben ik opgestaan, want er stond een rij voor het "het gele boekje loket" en zo kwam ik toch aan mijn 15 minuten. 
Achter mij stonden twee mannen, niet op anderhalve meter afstand van elkaar, te klagen. De een kwam uit Puttershoek, de ander uit Zwijndrecht. 

Boos dat ze naar Rotterdam moesten komen. Boos op het wachten, terwijl het vlot verliep. Boos op alles.

"Maar u heeft uw booster," zei ik. "En ze doen het fantastisch hier!"
Ik kon het gezeur de twee mopperkonten niet aanhoren.

"Zo is dat," zei de vrouw van de Zwijndrechter. "Ik ben dolblij dat ik 'm heb."
"Ja, maar....," ging de Puttershoeker verder.
"Nee niks," viel ik hem in de rede. "Wat schiet u op met dat geklaag? Wees blij dat u gevaccineerd bent."
Weer viel de vrouw, die zich duidelijk ook ergerde, mij bij. "En afstand houden, precies wat die mevrouw zegt."

9. "het gele boekje loket'.

10. aanwijzer uitgang.

Ik heb ze allemaal gecomplimenteerd en bedankt voor hun inzet en geduld.


Om 9.15 uur was ik thuis, geboosterd en wel.
*****

Geen opmerkingen: