16 december, 2021

Over wie zou ik het hebben?


↑Over hem en zijn voortdurende kwetsende provocaties?

↓Over hen die ons vertrouwen proberen terug te kopen?


↑Over hem, die waarschijnlijk beter kok had kunnen blijven in Egmond aan Zee?

Zo was ik in gedachten met mijn potje urine op weg naar de huisarts.
Plotseling hoorde ik een vrouwenstem: "Ach mevrouw ten Bruggencate - nu ontmoet ik u eindelijk."

Ik draaide mij om. Verbaasd en verrast.

Haar gezicht herkende ik niet, maar dat kon aan mijn vergrijzing liggen.
En dus vroeg ik: "kennen wij elkaar?"

"Nee," zei ze. "Maar ik heb uw boek gelezen en ik lees altijd uw blogs. Zo leuk!"

Haar man knikte instemmend.

Nou ben ik niet echt heel erg verlegen, toch voelde ik dat een blos zich opdrong.

"Goh, wat vind ik dat ontzettend leuk," zei ik welgemeend.

"Ja hoor - ik lees alles."

Ik vroeg haar naam.

"Uw man zag ik ook vaak wandelen met de hond, maar nu niet meer."

"Nee, hij neemt een andere route omdat Jacky zo aan het snaaien was en daar ziek van werd."

L.S lachte. "Ja, dat weten we toch? Daar heeft u over geschreven."

We namen afscheid en ik wist over wie ik zou bloggen: 
Amalia van Oranje. 

De toekomstige koningin, die een week geleden ten overstaan van de gehele natie beloofde zich in te zetten voor volk en vaderland.

Iedereen was ontroerd.

 De prinses heeft een vorstelijk tussenjaar en werd onder andere gespot in New York. Ze was even thuis om haar achttiende verjaardag te vieren.

Het is zwaar voor het koningshuis. Die pandemie met al die beperkingen. 
Ze moesten zelfs een staatsbezoek aan Griekenland afzeggen. 

Ex-koningin Beatrix liep (zonder mondkapje) Corona op tijdens een bezoek aan Curaçao.

Zij bleef weg van de verjaardag van haar kleindochter.

Stomverbaasd las ik dat de Prinses van Oranje toch een partijtje had gegeven.
Ze mag dan cum laude geslaagd zijn, tellen tot vier kan ze blijkbaar niet.

Heel Nederland is gekooid. 
Zo ook de Oranjes, maar hun kooi is 8785 m² groot en staat op een terrein van 16 hectare oftewel 160.000 m². 
In feite wonen ze in ons huis. De verbouwing van Huis ten Bosch kostte de staat 63,1 miljoen euro.

Dus, die empathie? En volgende week weer een belerende kersttoespraak van de koning?
Het heeft iets ranzigs.

Dom?
Neen. Dit is niet de eerste keer dat ze in de fout gaan.

Arrogantie, dat is het. 


Volgende week haal ik mijn booster. maar vandaag heeft een trouwe lezer mij een boost gegeven om iets waar ik in 2006 mee begon nog "even" voort te zetten.

"Beste L.S - hartelijk dank!"
****

Geen opmerkingen: