10 december, 2021

Pech op pech


Maandag 6 december: een rustige dag voor boodschappen in de stad, dacht ik.
Dat was ook zo - qua drukte.

Bij Lidl wilde ik geen mandje pakken, maar ik kocht toch weer te veel en deed dat in mijn dunne boodschappentas.

Bij de zelfscankassa had ik pas door dat de slagroom was opengegaan.
Alles, maar dan ook alles zat onder. En de vloer idem dito.
Die was spekglad.

Een medewerker schoot mij meteen te hulp met een keukenrol en Glorix doekjes. 
Ze ging zelfs nieuwe slagroom voor me halen.
Ik schaamde me en bood tien keer mijn excuses aan. Ze bleef me lief helpen.
"Maak uw telefoon goed schoon, mevrouw."

Echt alles was in slagroom gedrenkt.
"Nee, u hoeft de vloer niet schoon te maken. Ik pak straks wel een dweil en sop."

Het tasje belandde in de vuilisbak en ik kocht een Lidl tas.

Het huilen stond me nader dan het lachen.

Terug bij de auto twijfelde ik of ik nu eerst huiswaarts zou keren, of toch de stad in zou gaan.

Er waren twee boodschappen bijgekomen: een nieuwe hoes voor mijn telefoon en een nieuwe portemonnee (die ik toch al moest hebben). 

Bij de Phonemarket werd ik weer zo lief geholpen.
De verkoopster pakte meteen een passend hoesje.
"Zal ik uw telefoon er even in zetten?"

"Nou, ik vrees dat u dan slagroom tegenkomt."

"Geeft niet mevrouw." Ze pakte ontsmettingsdoekjes en haalde voorzichtig mijn telefoon uit de hoes.
We schrokken beiden, maar ze pakte door en maakte alles schoon.
Daarna haalde ze nog alcohol tevoorschijn en maakte de telefoon helemaal vetvrij.

Wat een service.


Bij de Hema kocht ik een goedkope portemonnee.
Thuis kwam ik bij het uitpakken nog steeds slagroom tegen.

Een andere tegenvaller kwam van PostNl.

De kerstkaarten naar het buitenland had ik voorzien van een internationale postzegel. Geheel zo het hoort.
Dat ik te goeder trouw was blijkt uit het feit dat ik de afzender vermeld had op de envelop.

Echter, de kaarten bleken te zwaar.


Inmiddels heb ik 3 x €4,80 aan portokosten overgemaakt.
Ik vrees dat er nog meer van dit soort kaarten op de deurmat zullen vallen.

Gisteren zag ik de behulpzame medewerker van Lidl.
Ik zwaaide naar haar en riep "slagroom?"

Ze kwam naar me toe en vroeg hoe het met de telefoon was.

"Die gaat nog steeds over."
*****

Geen opmerkingen: