07 februari, 2022

Ik eruit of Emma eruit


Er stond een gezellig blogje te wachten, maar daar staken de Emma matrassen een stinkstokje voor.

Lees even mijn vorige blog terug, als u de link niet meteen kunt leggen.

Gisteren heb ik de tijken (na de eerdere acties) gewassen, op aanraden van mijn nichtje die dezelfde ziekmakende ervaring met Emma heeft gehad als wij nu.
Zij had voor haar dochter een matras gekocht. Die stonk vreselijk chemisch.
Iedere dag luchtte ze de matras buiten. Ook waste ze de tijken meerdere keren. Na een maand was de lucht eindelijk weg.

Maar een maand is voor een man met slechte luchtwegen, die dagelijks twee keer QVar moet puffen, uitgesloten.
Onacceptabel.
Manlief had Jacky uitgelaten, kwam binnen en zei: "het hele huis ruikt muf."

Ik heb onmiddelijk de klantenservice gebeld en kreeg nota bene dezelfde man, die ik vorige week had gesproken, aan de telefoon. Hij wist het zich nog precies te herinneren en vond dat dit zo niet kon.
Toen ik hem vertelde wat googelen mij had geleerd, nl. dat er veel van soortgelijke klachten over Emma waren, wilde hij daar niet op reageren.

"Retour of omruilen?"

Omruilen durf ik niet. De reden lijkt me duidelijk.
Dus heb ik opdracht gegeven ze op te komen halen. (Nu maar hopen dat dat goed gaat en wij ons geld terug gaan krijgen)

En...............ik wilde deze matrassen geen minuut langer in huis hebben.

Onze huismeester had nog een plekje waar we ze konden zetten. Dat was super.

"Maar waar slapen we dan op," vroeg manlief.

"Op de matrasjes uit de caravan. Die gaan we nu halen."

"Okee, maar dan komen we langs Frans Mets - zullen we dan eerst daar gaan kijken?"
(Wij hebben bij Frans Mets ook de Kuperus bedden besteld.)

Het was 14.45 uur.
Nadat we de Emma's de deur uit hadden gewerkt, reden we naar Hillegersberg.

En wat denkt u??
Alsof ze op ons stonden te wachten: twee identieke Aupings in de juiste maat, in de uitverkoop.
Na meerdere matrassen belegen te hebben bleken zij ook nog het beste.

Er werd direct actie ondernomen. De matrassen konden vandaag nog gebracht worden.


Ik had mijn tas nog niet uitgepakt, of daar stond "Frans" voor de deur met de twee matrassen, die hij ook nog op onze bedden heeft gelegd.
Goede service wordt beloond met een flinke tip. Hij glunderde.

En..................geen luchtjes.

Die zaten trouwens nog wel in de kussens en de lakens (die heb ik inmiddels al drie keer gewassen).
De kussens zitten nu in de wasmachine.


Manlief merkte terecht op:

"Een geluk bij een ongeluk. En we hebben een lokale middenstander blij gemaakt."
****

Geen opmerkingen: