08 februari, 2022

Kokker - ellen (65) Pittige boontjes, saté en pindasaus


Op zondag eten wij meestal iets Aziatisch.
Dit keer pittige sperzieboontjes, saté en pindasaus.

Maar het ging mij om de boontjes: een nieuw, makkelijk recept.

Alles is vooraf klaar te maken.

Voor twee personen:

250 gram stukjes varkenshaas/kipfilet marineren. Ik gebruik gemakshalve een zakje Conimex.
In de koelkast zetten.


1.
Sperzieboontjes (ik had een zakje schoongemaakte boontjes van AH) wassen - 3 minuten blacheren 
1 pakje kokosmelk (neem geen halfvolle!)
1 rood pepertje gesnipperd
1 ui gesnipperd
1 theelepel sambal
2 eetlepels ketjap
2 tenen knoflook geperst
1 theelepel laos
1 theelepel djahé

Fruit ui, knoflook en pepertje - voeg sambal, ketjap, kruiden, kokosmelk en boontjes toe.

2.
Kook rijst.

3.
Bak het vlees op gewenste gaarheid.
Ik maak pindasaus met behulp van Wiko. Daar voeg ik wat sambal en ketjap aan toe.

Atjar en/of kroepoek erbij is altijd lekker.

Geen opmerkingen: