25 maart, 2021

Asperges en aardbeien uit Moerstraten


Asperges uit de kas, daar zeg ik geen nee tegen.
En wat heb ik zin in asperges.
Dus hup naar Moerstraten. Heen en terug waren we exact twee uur kwijt.


Ik had tevens voor familie en vrienden besteld.
De dikke - AA asperges zijn mooi in bakken geseald.

De baas was gul met de soepasperges.


In Dinteloord konden we goedkoop tanken - €170,9 - bij Avia.
Ter vergelijking: €1,899 bij Texaco in Rotterdam.

Dus dat maakte de rit dubbel de moeite waard.
Bij het tankstation stond ook een automaat van Loos.


Morgen eten we asperges met ham, ei en gesmolten boter.
Traditioneel, maar dat vinden wij het lekkerst. 

De soepasperges heb ik geschild, gedroogd en ingevroren.
Dat doe ik ook met de andere, extra ingekochte, asperges. Werkt prima.


Deze extra dunne mag ook in de soep.
****** 

Geen opmerkingen: