02 maart, 2021

Flakkee


De verbouwing nadert.
Het huis moet grotendeels ontruimd worden vanwege vuil en stof en ook wij kunnen onmogelijk blijven.

Dus pakken we de caravan en gaan een gedurende lange periode op een camping in de buurt staan.
Dat idee hebben we al een half jaar, maar was er geen actie ondernomen.

Nadat vorige week alles was afgesproken met de aannemer en de keuken leverancier moesten we toch iets gaan boeken.
Ik had namelijk helemaal geen rekening gehouden met Hemelvaart, Pinksteren en de meivakantie.

Bij de boer in Bergschenhoek zijn honden niet welkom.

De goede plaatsen op de Koornmolen bij de Rottemeren zijn allemaal vergeven. "Nog een paar kleinere plaatsen op het toeristen veldje."

Ook een camping in de buurt van Delft moest mij een "nee, sorry," verkopen.

Wolphaartsdijk, niet echt in de buurt: VOL.

Maar manlief gaf niet op. Hij bleef op internet zoeken. Ik zat met de telefoon in de aanslag om alle campings te bellen. 

"Hier heb ik iets leuks bij Den Bommel."

Ik hoefde het niet eens te zien, maar belde meteen.

Een vriendelijke vrouwenstem stond mij te woord. Ik vertelde haar hoe -en wat en dat we graag een ruime plaats hebben op een rustige plaats.

"Kijkt u even mee op de plattegrond?
Veel keuze is er niet. Pinksteren en Hemelvaart vallen er in. Mensen hebben vroeg geboekt."

Manlief gaf mij zijn iPad en ik zocht de plattegrond.
De eerste plaats die ze me aanbood was wel op een goed veldje, maar ik wilde graag een hoekplaats.

Het bleef een paar minuten stil. Ze zocht in de boekingen of ze iets kon verzetten.
Niet iedereen geeft precies aan waar ze willen staan.

Het lukte.
Een hoekplaats met water, electra, afvoer en wifi. 
We hebben meteen een optie genomen en zijn er vandaag een kijkje gaan nemen.
Zonder files is het in een half uur aan te rijden.

Het zag er echt keurig uit.
We krijgen een grote plaats. Ik verheug me er enorm op.


Den Bommel kende ik nog niet, dus gingen we er een kijkje nemen.
Op een leuk jachthaventje na stelt het weinig voor. 


Voor boodschappen moeten we echt naar Oude Tonge.
Den Bommel is een besloten, kerkelijk dorp. Jammer dat er verval is, want op maar een half uur van Rotterdam is het een ideaal woongebied.

Zo zie ik op Funda dit gemoderniseerde vrijstaande huis staan (160 m²) staan.
Vraagprijs €375.000,-


Wel leuk: overal in de omgeving worden streekproducten verkocht.
De boeren zien handel in hun oogsten - hetzij aardappels, uien, melk, eieren....


Dus gingen wij wat groentes kopen in de landwinkel naast de camping.
Het werd een ongelukkig bezoek. 
Eerst stootte manlief met het rieten mandje een flesje van een plank, wat ik ruimschoots goedmaakte door veel te kopen. 

Wat er gebeurde toen we bij de kassa kwamen laat ik u middels een brief lezen.


"Houd u zich aan de RIVM richtlijnen, dat doen wij uiteraard ook ! HOUD 1,5 METER AFSTAND. Wij nemen de voorzorgsmaatregelen tegen het coronavirus zeer serieus. Wij willen graag open blijven, maar dat kan alleen als iedereen zich aan de regels houdt. Uw handelen is van groot belang voor de gezondheid van ons allemaal!

- draag een mondkapje, dat doen wij en ons personeel ook!"

Beste mijnheer en mevrouw,

Bovenstaand lees ik op uw website. Duidelijk en helder.

Wij komen binnenkort 7 weken op de camping naast u staan en wilden de buurt verkennen.

Dus kwamen we vanmiddag in uw prachtige winkel. In overtreding, want we waren samen - waarvoor excuses. Gelukkig waren we de enige klanten.

Het ging prima, totdat we bij de kassa kwamen en een mevrouw tegen het lijf liepen die niet alleen tegen de pijlen in liep, maar ook geen mondkapje droeg.

Ik attendeerde de verkoopster daarop die meteen heel vriendelijk vroeg of ze een mondkapje wilde dragen. Ze reageerde duidelijk betrapt en ik meen dat ze zei er geen bij zich te hebben. 

De, blijkbaar vaste, klant werd een mondkapje aangeboden, die u nota bene op de toonbank heeft staan. Wat een mooi gebaar!  

Toen begon het gedraai.

De vrouw reageerde verontwaardigd dat het niet op de deur stond en ineens was ze een consequente weigeraar. 
Toen ik haar erop wees dat het wettelijk verplicht is, mompelde ze iets onverstaanbaars.

Maar ze weigerde pertinent en werd fel. Met de reactie op mijn vraag of ze dan even buiten wilde wachten (het was vandaag prachtig weer) ging ze wat mij betreft echt over de schreef.

"Ja, ik wil wel naar buiten gaan maar dan kom ik nooit meer terug, hoor."

Ze had het erover dat "C" hiermee akkoord ging. 

De verkoopster schrok duidelijk van het dreigement en probeerde de brand te blussen. Heel aardig - maar niet consequent en ze gaf er een onjuist signaal mee af. 

Op dat moment had ik de neiging mijn boodschappen te laten staan en weg te gaan. Mijn man vroeg haar achterin de winkel te gaan staan en dat deed ze.

Ik ben buiten nog eens gaan kijken. Het verzoek een mondkapje te dragen staat er wel degelijk.
De vrouw draaide dus om de waarheid heen, zal ik maar netjes zeggen. 

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. 

Kortom: met een onplezierig gevoel verliet ik uw winkel.

Succes en blijf gezond,

Ellen ten Bruggencate
******
Zojuist ontving ik een zeer uitgebreide e-mail van de eigenares, die niet in de winkel aanwezig was maar het hele verhaal ook van de aangeslagen verkoopster hoorde.
Ze bood haar excuses aan en was heel stellig over de te handhaven regels.
Het nam meteen de vieze smaak weg.👍
******

Geen opmerkingen: