12 maart, 2021

Een saaie campagne?


Jeroen Pauw (leermeester van Eva Jinek) leidde het felle, sportieve debat tussen Geert Wilders en Mark Rutte.

Het verliep eigenlijk zoals verwacht. 
Wilders (leermeester van Rutte), de felle aanvaller tegen de VVD-voorman, de betrouwbaar ogende verdediger.
Twee ervaren debaters die elkaar door en door kennen.

Bij Jinek waren ook twee kemphanen aangeschoven.
Ook zij, Farid Azarkan en Thierry Baudet waren aan elkaar gewaagd.

Dat debat heb ik, met tussendoor een paar sprongen naar NPO1, gevolgd.

De vileine, neerbuigende grijns en het onverstoorbaar gedram van Baudet over een "griepepidemie" deden mijn bloed zo nu en dan koken.

Ook Eva Jinek liep regelmatig rood aan.

Azarkan bleef opvallend kalm. Dat is wel eens anders geweest.

Toen Floor Bremer hem aanviel op het feit dat Kuzu, na een #metoo affaire binnen Denk, was blijven zitten terwijl hij had gezegd te zullen stoppen bleef iedereen stil tegen -en over Baudet.
Die hield wijselijk zijn mond.

Op de achtergrond zat Martijn Koning: u weet wel - van de mislukte oudejaarsconference.
Wat hij altijd in die talkshows doet is mij een raadsel. Ik zap steevast weg.

Enfin, het was een spannende uitzending.
Eva verloor zo nu en dan de macht over het stuur en zocht dan een adempauze bij haar mede-presentatoren.


Toen Koning het podium betrad ben ik weggevlucht.

Na de uitzending zag ik op Twitter wat er was gebeurd en in welke bewoordingen Koning zich had uitgelaten over Baudet.  Huiveringwekkend tenenkrommend.

Een roast, noemt hij dat.
Het was een persoonlijke aanval, dat geeft hij ook nog toe - bron.
Onbegrijpelijk dom, want hoe ziet die persoonlijke relatie met Baudet er dan uit??

Als er iemand nog moet moet uitvinden wat ironie is, dan is het deze humorloze Koning wel. 
Het weglopen van Baudet was begrijpelijk.
Dit voorval zal hem geen windeieren leggen. En dat met nog geen week te gaan.

Er zal vandaag heel wat te bespreken zijn in de redactiekamer van Jinek.
Excuses over een totaal uit de hand gelopen uitzending (ook met het filmpje van Jaïr meets Hiddema schijnt gerommeld te zijn) zijn inmiddels bij Baudet bezorgd.

Ik ben benieuwd of Jeroen en Eva nog ervaringen hebben uitgewisseld.

Geen opmerkingen: