27 maart, 2021

Paniek in de keuken


Dit is wat we hadden uitgekozen als aanrechtblad en achterwand.

Onze altijd parate verkoper (tevens baas) van Anovi Keukens zei altijd een voorbeeldje op te sturen, Het leek mij niet nodig, maar ik protesteerde niet.

"Ik weet zeker dat het goed is hoor, maar als u dat altijd doet vind ik het prima."

Eerlijk gezegd was ik het allang vergeten, totdat bovenstaand staaltje ineens in de bus lag.

"Mooi hè," zei manlief.
Ik schrok me kapot. "Ja," zei ik aarzelend om niet meteen een ruzie te ontketenen.

Het staaltje werd opzij gelegd, maar wel in het zicht zodat ik het tot mij door kon laten dringen.

De twijfel groeide.

Mooi, zeker. Maar niet bij de vloer die wij hebben. Een vergissing mijnerzijds.


Terwijl manlief even buitenshuis was belde ik het 06-nummer van mijn Anovi-man.

Godzijdank nam hij op. 
Even viel er een stilte. 
Hij schrok van mijn melding. Echter, toen hij de order voor zich had stelde hij me gerust.

"Maakt u zich geen zorgen, er is nog niets besteld. Komt goed. Er is nog tijd voor aanpassingen."

"Het spijt me zo vreselijk. Ik ben echt geschrokken. Zo goed dat u dat staaltje heeft opgestuurd.
Maar wat nu?"

"Heus, we kunnen dit nog corrigeren. Heeft u een stukje laminaat? Dan gaan we er hier mee aan de gang."

P. was inmiddels binnen en luisterde mee. Hij stak zijn duim omhoog.

"Ik heb het zelf razend druk, maar een van de andere medewerkers kan u helpen met het uitzoeken van een ander blad. Ik zal haar precieze instructies geven."

"En we zijn echt niet te laat? De plaatsing van de keuken loopt geen vertraging op?"

Hij stelde me gerust.

Gelukkig was ook P. het met me eens toen ik het voorbeeld boven het laminaat hield. 
"Ja, ik ga nu ook twijfelen en het wordt natuurlijk een hele lap."

"Een ruitjesbroek met een andere geruite blouse staat ook niet."

Manlief reed meteen naar de opslag om een stuk laminaat op te halen.

De volgende dag konden we terecht bij Anovi - waar onze man ons, tot onze grote verrassing, op stond te wachten.

Wij waren vroeg en hij had even tijd voordat zijn volgende klanten zouden komen.

Nogmaals bood ik duizend excuses aan. Tegelijkertijd viel er een last van mijn schouder.


We zochten iets anders uit en verlieten opgelucht de showroom.
Bij thuiskomst lag er al een vernieuwde offerte in de mailbox.

Lesje geleerd.
*****

Geen opmerkingen: