04 maart, 2021

Bevolkingsonderzoek


In september was ik aan de beurt voor de tweejaarlijkse mammografie.

Een onderzoek waar ik niet om sta te springen, maar wat ik absoluut noodzaklijk acht. Het is een van de pluspunten in ons gezondheidsstelsel.

De oproep kwam niet, vanwege Covid - waarvoor ik alle begrip kon opbrengen.

Ik heb indertijd contact gezocht met het overbelaste RIVM.

Het was een chaos en ik kreeg geen antwoord. Ze hadden andere dingen aan het hoofd - zo kwam het over.

"Het gaat enorm uitlopen, mevrouw. We hebben er nu nog geen zicht op."

Ik liet het er niet bij en zocht een paar weken later contact via de digitale snelweg.

"Mei," was het antwoord.

In verband met de verbouwing en onze afwezigheid besloot ik vanmiddag nog eens te bellen. Wellicht stond er een datum vast.

"O, mevrouw - ik zie dat u in september 2018 voor het laatst bent geweest. Dan mag u een afspraak maken hoor."

Ik was stomverbaasd.

"Bedoelt u dat ik al veel eerder een afspraak had kunnen maken?"

"Jazeker. Omdat uw geplande datum verlopen is."

Nu werd ik ook boos. Niet op haar, maar op de vorige twee keer.
Ze was ook verbaasd dat het zo gelopen was.

Ik maakte een afspraak in april. Die datum staat nu.

Voor al die vrouwen die, net als ik, over tijd zijn en niet langer willen wachten: 
BEL ZE EN MAAK EEN AFSPRAAK!!!

Dit is het telefoonnummer van zuid-west: 088-2482000

Anders even zoeken op www.bevolkingsonderzoeknederland.nl
******

Geen opmerkingen: