03 juni, 2024

Ik wilde een Canadees vlaggetje


Deze Walloniërs houden van een verkleedpartij.


Deze jeep wilde vannacht om 23.45 uur de camping op, maar dat lukte niet.
Wij werden wakker door de motor en de koplampen die de caravan binnen schenen. Ik ging naar buiten om te zeggen dat het om 22.30 uur stil moet zijn en dat dan ook de hefboom op slot gaat.

Dit was de tweede keer. Niemand leest het reglement bij de ingang.
Toen kwam er vanuit de camping een auto bij de hefboom die toen openging waardoor ze naar binnen konden.

Vanmorgen boden ze toch nog een keer hun excuses aan - maar ik heb Gaëlle gevraagd of ze het nog eens duidelijk bij de toetspaal wilde ophangen en dat heeft ze gedaan.


Ik moest erg om haar opmerking lachen: "These men love their Jeeps more than their wives."

Daarom is (even with Jeeps and motor bikers) wel humoristisch.↓


Vandaag was Port-en-Bessin dag - een thuiswedstrijd dus.
Normaal slaapt het dorp op maandag, maar niet in deze tijd.


↑Manlief zat aan de overkant op een plek uit de wind te tekenen.


Ik wilde een Canadees vlaggetje. Het zijn de Britten en de Amerikanen die de meeste aandacht krijgen - maar Nederland is de Canadezen de meeste dank verschuldigd.


↑Jacky zag me van verre aan komen lopen.


↑Prijsfoto, al zeg ik het zelf.💓


Tja, op maandag houden een aantal restaurants de deuren steevast dicht. Zelfs gedurende de twee weken dat ze de kassa luid kunnen horen rinkelen.

↓Hotel Marine heeft een metamorfose ondergaan. Het was een jaar geleden nog in deplorabele toestand. Maar nu huisvesten ze voor veel geld D-Day gasten.


Nog steeds is er niet aan het herstel begonnen.
Doodzonde.


↑Links: tenten in Vierville-sur-Mer (Omaha Beach)
Rechts: Point du Hoc


↑Zo gezellig, die volle terrassen.


↑Het sluitstuk👍.
*****

Geen opmerkingen: