26 augustus, 2023

Scone (Skoen) in Perthshire


Met gemengde gevoelens verlieten wij het land van de lochs en de bergen.
Ik zal de natuur verschrikkelijk missen. De rust, de ongereptheid en de mystiek die er van uitgaat.

Maar de insekten waren een ware terreur. Echt, zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.
Dat je gewoon in je bed ligt te janken.

Op weg naar Scone heb ik dan ook mijn huisarts gebeld. Hij houdt tussen 12-13 uur telefonisch spreekuur. Hij kent mijn dossier van allergiën en gaf mij advies.

Het eerste wat we deden toen we geïnstalleerd waren op de camping, was naar de dichtbijzijnde apotheek gaan om antihistamine te kopen.
Die slik ik al, maar in lage dosering en ik heb niks extra's bij me.

De apotheker raade mij aan alleen de gekochte antihistamine (maximaal 6x per dag) te slikken en ze gaf me een sterke zalf erbij.

Het effect merkte ik direct.


De middag brachten we door bij/in het 14e eeuwse Huntingtower Castle.

Geen opmerkingen: