08 februari, 2024

Even bijpraten


Toen zat ik op zaterdagavond alleen aan tafel.
Manlief was kotsmisselijk van tafel weggelopen en lag op bed toen ik anderhalf uur later op de kamer kwam.
Ik had mij ons laatste diner anders voorgesteld, maar ja....
Gissen naar hoe hij zo beroerd was geworden had geen zin. Ik denk stress.

Gelukkig liep het los en zat hij de volgende ochtend fit aan het ontbijt met koffie.
We reden met drie korte wissel stops terug naar Rotterdan, in zeseneenhalf uur zonder blokkades van boze boeren.

De geplande omweg via Duitsland konden we dus skippen.
Daarentegen werd het het slechte Belgische wegennet van België. Omdat het traject Luxemburg - Brussel rustig was kon ik grotendeels de linker rijstrook nemen om de diepe gaten te vermijden.
Het is meer dan schandalig.


Het eerste wat bij thuiskomst opviel was de GFT bak.


Omtzigt is uitvergaderd. Hij is moe en vindt het genoeg voor nu.
Niemand weet wat erachter zit.
Blaast hij de onderhandelingen op? Wil hij het toch liever over links gooien?

>>>In 2021 stemde ik op Omtzigt, als steunbetuiging. Ik heb niets met het CDA, maar ik vond hem by far de beste volksvertegenwoordiger.
Nu is hij leider van een twintigkoppige fractie en volgens mij worstelt hij daar enorm mee. Hij moet leidinggeven, rekening houden met anderen en hij heeft te maken met partijleden. 
Pieter Omtzigt is een einzelgänger. Hij kan het niet aan. Een burn-out ligt op de loer.<<<

Ik heb er zo mijn gedachten over.
Iedereen (inclusief ondergetekende) schrok toen Dilan Yesilgöz aangaf dat er geen VVD'ers in het kabinet zouden plaatsnemen.

Was ze daarmee Pieter Omtzigt een stap voor?
De geruchten gaan dat NSC ook voor "gedogen" ging - maar dat die kaart werd weggekaapt door Yesilgöz.

Onder het mom dat Plasterk financiële informatie had achtergehouden stapte Omtzigt donderdagavond in de auto naar Humberto om daar een verward, vaag verhaal te houden over het hoe en waarom.

Vraag blijft: hoe en waarom?

Vooralsnog blijft de VVD aan de onderhandelingstafel zitten. Gokt Omtzigt erop dat Yesölgiz door de knieën gaat en toch gaat meeregeren?
Met andere woorden: geeft zij de kaart "gedogen" aan Omtzigt - die een extraparlementair (zaken) kabinet wil. 

Dat is het enige waar hij vanaf de verkiezingen duidelijk over is geweest.

De enige die hier garen bij spint is de PVV. 
Mochten er weer verkiezingen komen, dan wint Wilders nogmaals.

Duidelijk is dat van de beloofde transparantie en openheid naar de kiezers toe niets terecht komt.

Er verandert dus 0,0.
********

Geen opmerkingen: