22 februari, 2024

Geen pannenkoeken maar poffertjes


Niet alleen de Meent is opgepimpt tot een sjieke, gezellige winkelstraat.
Ook de Pannekoekstraat is niet te versmaden, Mijn stomerij zit er, dus daarom kom ik er regelmatig.

En iedere keer kijk ik mijn ogen uit.
De etalages zijn uitnodigend.


Deze winkel kende ik nog niet.
Het is niet spectaculair hoor: jaca van zanten is vele malen beter en heeft ook verse producten.


Poffertjes eten in dit karakteristieke paviljoen was in mijn jeugd een feest.
Het gebouw uit 1954/55 van de vrij onbekende architect Nefkens heeft meerdere namen gehad: Bongers, Dutch Diner..

Maar de oer-Rotterdammers zullen er zeker herinneringen aan hebben als een voorbeeld van de wederopbouw.

Vandaar dat het Cuypersgenootschap zich hard maakt dit bijzondere achthoekige gebouw op de monumentenlijst te krijgen.
******

Geen opmerkingen: