28 februari, 2024

In de bloemen


Vandaag is uw blogster weer een jaar ouder geworden.
Manlief verraste mij vanmorgen met een grote bos tulpen van een tamelijk dure bloemist. 
“Je vindt ze vast niet mooi,” zei hij terwijl ik ze uit het papier haalde.

Manlief moest bloed laten prikken en ik zette de bloemen in een vaas.
U begrijpt dat ik dit niet pikte.

Je opzadelen met uitgebloeide tulpen.
Ik ben direct naar de winkel gereden.


De verkoopster herkende de tulpen meteen en bekende schuld.


Ik mocht zelf andere tulpen uitkiezen.
De winkel staat trouwens vol met “open” bloemen, iets wat ik nooit koop.


Met Jacky wandelde ik door “het parkje” waar het voorjaar zich langzaam maar zeker vertoont.


Vlak na Oud en Nieuw had ik al gezien dat een van de mooie bruggetjes zwaar beschadigd was geraakt door vuurwerk.


Ook in deze lommerrijke wijk is er grote overlast van lachgasgebruikers.

Weinig te lachen voor de bewoners van deze miljoenen huizen.
******
 

Geen opmerkingen: