10 februari, 2024

Van een mug en een olifant


Ja, ik vind dit ook dierenmishandeling. Dit kan niet.
En een hobbelpaard zou ook verboden moeten worden.


Mijn kleinzoon heb ik streng toegesproken.
"Tutti, laat al die knuffels vrij."

"Maar oma, ik ben heel lief voor ze."

"Maakt niet uit mijn knecht, ze leven in gevangenschap en mogen jouw bed niet verlaten. Dat is dierenmishandeling. Dus, zet ze morgen maar in de tuin."

"Maar Cor heb ik al zes jaar, oma. Mag die....."

Tutti's ondelip trilt.

"Geen krokodillentranen, vent. En kleren met malle dierenprints vind ik ook onacceptabel."

"Wat is onacceptabel, oma?"

"Dat dieren bespot worden."

"Wat is bespot, oma." 

Nou, dat dus. De draak steken met dieren."

"Ik heb ook een trui met een draak."

"Mogen verhaaltjes over dieren dan ook niet meer, oma? 

"Nee, eigenlijk niet. En "een paard in de gang" vind ik echt ontoelaatbaar."

"En Dikkertje Dap?"

"Schandalig."

"Ik zag twee beren broodjes smeren?"

"Te erg."

"Boer, er ligt een kip in 't water?"

"Kan echt niet. De Muppets, Sesamstraat, De Berenboot en al die andere programma's met dieren moeten gecensureerd worden."

"Ik vind jou een beetje suur, oma? Mag ik een dropje?"

Geen opmerkingen: