01 februari, 2024

Toeristisch Colmar off season


Okee, we hebben halfpension. Helaas houdt dat in dat je geen keuze hebt, of je moet het 's morgens aangeven. Dan wordt het bijbetalen.
Halfpension schrappen is ook een mogelijkheid. Dan gaat er €20,- van de kamerprijs af.

Het voorafje gisteravond was een wafel met ham en béchamelsaus.
Dat zag ik niet lekker op de maag liggen, dus vroeg ik of ik tegen bijbetaling de salade met gerookte eend mocht - die op de gewone kaart stond.
Geen probleem.


Echter, aan tafel bleek dat er geen eend meer was. De familie gaat zondag zelf op vakantie, dus.....

Of ik wat anders wilde.
Nu had ik paté op het menu zien staan. Dat kon ik wel krijgen en dat was lekker. 
Zonder bijbetaling, hoewel ik voraf duidelijk had gezegd dat ik iedere aanpassing wilde vergoeden.

Het hoofdgerecht was een kalfsschnitzel.
Niet om doorheen te komen zo taai. Echt slecht.

Als compensatie werden de apéritifs - twee crémants - van de rekening afgehaald.
Dat vond ik zeer coulant.

Het dessert, een kokos bavarois op harde wener, was heerlijk. 

Vanavond wil ik graag Flammkuchen eten, iets waar manlief niet van houdt.
Hij gaat voor het menu met zuurkool en ik mag iets van de kaart uitzoeken.

Opvallend en leuk, ook in dit restaurant (net als in Normandië) geen kaarsen meer op tafel, maar deze oplaadbare tafellampen.↓


Vandaag naar Colmar
Ik wilde naar Printemps, maar die bleek achteraf tijdelijk gesloten.

Niet alleen Printemps was gesloten.
De meest toeristische stad in de Elzas was uitgestorven.

Wij hadden daar geen probleem mee.
Hoewel het wel even zoeken was naar een etablissement voor een kopje koffie.


↑Manlief bezocht in record tempo het geweldige museum Unterlinden (waar ik vorig jaar al was geweest) terwijl ik wat pyjama's en ondergoed voor kleinzoon kocht bij Petit Bateau.


Om 12 uur gingen de winkels dicht.


Wat overbleef was de kerk.


Terwijl Nederland zich opmaakt voor Pasen, moeten hier de dozen nog van zolder gehaald worden om de kerstversieringen op te bergen.


Op onze kamer met uitzicht moest manlief de kerktoren van Zellenberg op papier vastleggen.

Dat gaat hem beter af dan de camera op mijn telefoon.
*****

Geen opmerkingen: