16 februari, 2024

Tja, ik had niet anders verwacht


Op 5 januari 2018 schreef ik het volgende: 

"Dat er een luxe hotel komt begrijp ik echt niet. Dit is geen buurt voor een luxe, boutique hotel. Zie eens wat er aan de overkant staat: niet bepaald een monumentaal gebouw."


Maar uiteindelijk kwam het er en logeerden wij er tijdens onze verbouwing.
Van binnen is er niets op aan te merken, behalve dan dat er nauwelijks gasten te bespeuren vielen.

Op 10 minuten lopen van ons huis was dit voor ons een ideale locatie.

Onze ervaring deelde ik op 6 juni 2021: Kinderziektes


Onlangs, vierenhalf jaar na de opening, werd het hotel failliet verklaard.

Gelukkig staat het rijksmonument niet lang onbeheerd: Fletcher heeft het overgenomen.

Slaakhuys blijft behouden.
Of dat inhoudt dat de status van boutique hotel verlegd wordt naar budget hotel zal de tijd leren.
Zo ook of dit meer gasten genereert.

De nieuwe eigenaar beweert dat het een van de meest luxe hotels van Rotterdam is met vijf sterren.
Dat spreek ik tegen.

Dan moet het uitzicht over de Maas hebben of in hartje centrum staan en niet in een woonwijk, boven/naast de Lidl.
******

Geen opmerkingen: