21 juli, 2024

Blik op de camping en op de kustlijn van Northumberland



Vannacht om 3.45 uur werd ik wakker door een dichtslaande deur.
Manlief was buiten geweest.

"Wat doe je?"
"Ik heb het tafeltje ingeklapt, Het water komt met bakken uit de hemel en het is ook hard gaan waaien."

Gelukkig had ik voordat we naar bed gingen de koelbox buiten uitgezet en de schotel ingeklapt.
In feite was alles safe.

Manlief kroop weer in bed.

"Lig eens stil," riep ik.
"Ik lig stil. Het is de wind. Daarom schudt de caravan."

Na een uur kon ik de slaap hervatten.

↑Vanmorgen werd duidelijk dat de overbuurman er ook uit was geweest om alles veilig te stellen.
Sowieso waren bij alle campers de cassette luifels ingedraaid. Het deed mij meteen denken aan vorig jaar toen wij op Morvich de onze door een windhoos over de caravan weg zagen vliegen.

Het was een van die vervelende ervaringen die ook nog eens een flinke duit aan reparatie kostte.
En in de caravan hoor je bij het minste geringste zuchtje wind dat ding al klapperen. Dat vond de overbuurman ook hoogst irritant.

↓Wij hebben nadien het goedkoopste luifeltje gekocht wat de stormachtige nacht nota bene glansrijk heeft doorstaan.


↑Tja.....
En deze mensen zagen wij stiekem de witte paaltjes (waar ze tussen moeten gaan staan) verzetten.
Ze staan op de achterste rij en wilden waarschijnlijk een beter uitzicht hebben. Gevolg is wel dat het inparkeren voor ons wat moeilijker gaat.

Vandaag is het trouwens uitstekend weer. ↓In de haven wordt gezeild.


De CAMC is een club van pietlutten, maar misschien is dat wel goed.
Vooral deze site is razend populair. Vorig jaar lukte het mij niet te boeken.

Nieuwkomers mogen er pas om 13 uur op. Ze staan in de straat de wachten.↑
Je moet geen minuut eerder komen want dan zie je dit.↓


Zonder reservering is het hopeloos. En om 13 uur gaat het los.
In een file rijden ze de camping op. Zo erg als vandaag hebben we het nog niet eerder meegemaakt.


↑Wij zijn zo blij met onze prachtige plek.



Eten in de caravan wordt dankzij M&S een makkie.
Zo lekker ook.


Oven en airfryer komen goed van pas. Ik maak het mijzelf niet moeilijker dan nodig: tenzij er een Indische hap op tafel moet komen.


Vanmorgen hebben we een heerlijke wandeling gemaakt, waarvoor we Schotland weer in moesten.
Berwick-upon-Tweed ligt zo goed als op de grens.


↑Onze camping.


We volgden een groot deel van het coastal path van Burnmouth.


↑Jacky zit je altijd op de hielen.😀


Naar het haventje dat wij van bovenaf hadden zien liggen.


Drie maal raden wat deze bewoner verzamelt.
*****

Geen opmerkingen: