23 juli, 2024

Dat ging dus niet zoals gepland


De camping bij Berwick-upon-Tweed ligt qua uitzicht prachtig, maar helaas ligt het ver van alles af.
Het is het noordelijkste puntje van het grote Northumberland.

Brinkburn Priory 12e eeuw 

Daar wilden we vandaag naartoe. Hoewel..............we???
Ik ben het ondernemende type. Dit gaat mij nooit vervelen, ik verslind de prachtige panorama's.

Manlief zit liever voor de caravan met een boek, maar ik wil op pad...ontdekken...genieten.
Ik heb gezegd dat hij best op de camping mag blijven en dat ik het ook wel eens lekker vind om er alleen op uit te gaan, maar dat laat hij niet toe.

Ja, ik heb meer energie en die wil ik benutten zolang ik kan.

We hadden afgesproken dat hij heen zou rijden en ik terug. Het was volgens Google een dik uur rijden.
"We moeten via Wooler," was de opdracht. Verder moest ik het maar zien uit te vogelen met de wegenkaart.

Het ging eigenlijk meteen fout, of goed??
Manlief had mij geen wegnummer richting Wooler gegeven, dus dat moest ik zelf verzinnen en daar bleek al een verschil van planning te zitten.

"We moeten zuid."
"Nee, je moet terug - je wil niet via kleine weggetjes zoals gisteren. Toch?"

Hij vond het prima en we kwamen op mijn route terecht.

Het bleek een veel langere rit dan we beiden hadden gedacht, maar het landschap was prachtig en de zon scheen.


Wij zagen een afslag naar Brickburn Priory, maar de GPS had andere plannen met ons.
Die leidde ons weer eens via een bijna onbegaanbaar weggetje naar boerderij aan een doodlopende weg.

De boerin, die net in haar auto wilde stappen, begreep het meteen. We waren niet de eerste vastlopers.

Ze vertelde dat we aan de verkeerde kant van de rivier waren beland. Hemelsbreed 150 meter van ons doel.
Dat Google ons zo had gestuurd kwam omdat dit de openbare weg was en de afslag die we gezien hadden was een private road (van English Heritage!!).


Ze probeerde ons de juiste weg uit te leggen, maar het ging weer fout.
Uiteindelijk vonden we de provinciale weg terug en de afslag die we eerder genegeerd hadden.

Volgende tegenslag: Brickburn Priory is op dinsdag...................................gesloten!!


↑Kijk, daar is de boerderij waar we vastliepen. 😡


Maar dat het een prachtig gebouw is zal niemand ontkennen, en dat nam veel van de ergernis weg.

Terug heb ik inderdaad een snellere route (die manlief in gedachte had) genomen.

Terug naar Brickburn gaan we deze vakantie niet meer, dus plaats ik wat foto's die ik op het net vond.

Geen opmerkingen: