20 juli, 2024

Wij hebben het goed.


Vandaag is een rustig-aan-dag, na de warme en toch ook vermoeiende vrijdag.
Na het ontbijt was het tijd voor een haircut.

Vervolgens reed manlief mij naar ASDA (een grote versie van Dirk vd Broek) waar ik vooral voor het niet verse spul moest zijn: bier, frisdrank, afwasmiddel, ketchup....

Ik was blij dat hij mij kwam helpen bij de kassa.

Bij binnenkomst was P. getuige geweest van diefstal. 
Twee onherkenbare mannen (hoodies) hadden hun rugzakken gevuld, en liepen van verschillende kanten naar de uitgang.
Bij de eerste exit - geen alarmpiepjes.

Kort daarop nummer twee: wel alampiepjes.
Hij ging netjes terug naar de kassa om zijn rugzak te laten controleren.

Volgens manlief keek de kassière niet in de tas toen hij zei: "U mag in de tas kijken, maar er zit niets in. De andere man (hij wees naar de uitgang) heeft wel wat gestolen."

Suffe kassière: ze liet hem gaan.

Ze zullen later de CCTV-beelden wel hebben teruggekeken, maar niemand van het personeel leek erg onder de indruk.

Daarna kon ik weer genieten bij M&S, waar aan kwaliteit ook een prijskaartje hangt.
Maar de versproducten zijn van een superieure kwaliteit. 


Nadat we de boodschappen in de caravan hadden opgeruimd reden we het dorp Spittal door.
Het is een mengeling van een paar statige panden en armoedige, vervallen gebouwen.

De promenade, die ik helemaal afliep terwijl Jacky achter een bal aanging op het strand, was zeer de moeite waard.


↓Dit is zulk typisch Brits vermaak in badplaatsen.
Speel/gokhal en vette happen.


Voor de minder gefortuneerden is dit de manier van vakantie vieren.
Geld maakt niet gelukkig.
Natuurlijk gaat goede gezondheid boven alles, maar daar zit nu juist de crux. Aan gezond leven hangt een prijskaartje.
Ik word misselijk wanneer ik zie wat deze mensen in hun mond stoppen. Het vet druipt langs de mondhoeken naar de kin.
Maar ja, het vult en is goedkoop.

Ik constateer dat het probleem in het VK groter is dan in Nederland.


↑Over contrasten gesproken.


In de verte: Berwick-upon-Tweed. Daar zullen we een dezer dagen de boel gaan verkennen.


↕Aan het einde van de promenade zag ik dit prachtige wandelpad.
Gaan we zeker nog een keer lopen.


Dit schip werd de haven binnengeloodst.
Het heeft 24 uur voor de kust liggen wachten tot het hoog water was, maar het is tricky om daar te varen.
*******

Geen opmerkingen: