01 mei, 2024

Reims


(Inmiddels zijn we thuis - na 3341 kilometer te hebben gereden)

We hadden in een ruk naar Nederland kunnen rijden, maar manlief wilde persé nog een nachtje (maandag) in Reims logeren.

Wie Reims zegt zegt champagne en kathedraal.


Ik had het Mercure Cathédrale geboekt. Dan denk je dat je in vijf minuten naar het historische gebouw loopt.
Niet dus.
Een kilometer heen en een kilometer terug. Voor een nog zwakke manlief was dat wat veel.

Onze kamer was erg krap.
Dat was mijn eigen schuld. Ik had een kamer met twee bedden geboekt en ik wilde op de bovenste verdieping.
Dat kon niet volgens de dienstdoende receptioniste.
Ik vroeg of het dan een kingsize bed was en dat beaamde ze.
Maar dat was het dus niet.

Enfin we liepen naar de kathedraal.



Imposant en prachtig qua architectuur.
Binnen viel mij erg tegen.


Manlief was allang in het hotel. Ik ging de stad verkennen en raakte verdwaald.


Terug in het hotel vroeg ik toch naar de oorspronkelijk geboekte kamer. Die konden we krijgen: op de tweede etage met uitzicht op het kanaal en het voetbalstadion.
De kamer was wel degelijk groter.

Mercure is een typisch zakelijk hotel, met correct personeel.
Gemakshalve aten we hier 's avonds.


Natuurlijk nam ik champagne als apéritif.
In Reims wordt die niet in coupes of flutes geserveerd.
De champagne van de maand was trouwens heerlijk!!


Ik heb het normaliter niet zo op "hotelrestaurants" - en zeker niet van grote ketens, maar dit was uitstekend!!


En we hebben beiden heerlijk geslapen, dus voor een ieder die ooit naar Reims gaat is dit hotel een aanrader.

Betaalbaar, goede bedden met verschillende kussens, prima personeel, (niet gratis) parkeergarage, goed ontbijt. De lekkernijen voor de hond vond ik een aardige geste.


Ik had het veel goedkopere "expres ontbijt" besteld, dat in de bar werd geserveerd.
We waren prettig verrast vanwege de hoeveelheid en kwaliteit.

Het lag dus niet aan het hotel dat ik eindig met we kunnen Reims van het lijstje schrappen..
******

Geen opmerkingen: