31 mei, 2024

Van de hak op de tak - zo'n blogje dus


80 jaar D-Day is te land, ter zee en in de lucht te zien.
Dit weekend gaat het los.

Ik heb nog nooit zoveel legergroen in vredestijd gezien.
De camping is voor 99,5% vol. Mensen zonder boeking worden weggestuurd.


Uit Groot-Brittannië en Denemarken komen hele families hun dappere vader, grootvader en overgrootvader eren.
De winkels weten er goed aan te verdienen. Rozen om op een graf te leggen.


Maar ook zijn er Duitsers, zoals onze symphatieke overburen uit Saarbrücken die ieder jaar komen.
Daarom mogen zij nog wel met hun enorme mobile op het terrein staan - maar ze zijn echt een uitzondering.

Ze hebben een kuad i.p.v een auto, scooter, motorfiets of fiets en ze reizen heel Europa door.
Hun mobile is hun (t)huis.


Ik mocht vandaag mijn gewassen lakens aan hun mooie lijn te drogen hangen.

Gisteren stond ik mijn handwasje te doen waar ik dat altijd doe.
Komt Zeurpetra met haar luide zeurstem naar me toe en prikt haar irritante vinger in mijn bovenarm:
"Je mag hier helemaal niet wassen. Dit is alleen voor afwassen. Je moet daarheen."

Ze wijst naar het gebouw verderop waar de wasmachine staat.
"Ik mag hier wel degelijk wassen. Hoe komt u daarbij? Waar staat dat ik dat niet mag?"

"Omdat het niet mag!" 

Ik voel spetters.

"En het is smerig," komt er achteraan.

Rustig ga ik door met het uitspoeken van de sokken.

Later kom ik Gaëlle tegen en vraag het voor de zekerheid toch even, terwijl ik het antwoord weet.
Tuurlijk mag ik daar wassen.

Dus wanneer ik vandaag Zeurpetra weer tegenkom, terwijl ik mijn dagelijks handwasje doe - wrijf ik het haar onder haar neus.

"Oh - nou dat is vreemd, want op andere campings is het gescheiden."

"Ja, maar hier dus niet."

Volgens mij gaan ze morgen weg. Godzijdank.

De televisie is ook een verhaal.
Wij konden/kunnen geen Engelse zenders krijgen. Die zitten op Astra 2.
Astra 1 en 3 gingen goed.

Ik probeer het bondig uit de doeken te doen.

Via Canal Digitaal en caravan dealer in e-mail contact met Travel Vision (fabrikant schotel) gekomen.
Ons werd verteld dat ze dan telefonisch contact met ons zouden opnemen.
Niet dus: 18 e-mails!!

Ik legde op maandag uit wat er aan de hand was.
Bleek dat meer klanten geen Astra 2 konden krijgen. Ze gingen een update maken.
Gisteren geïnformeerd hoe het ervoor stond.

Ik moest updates op een usb zetten en die via een tamelijk ingewikkelde procedure in een box downloaden.
Ze weigerden ons telefonisch bij te staan.

Vanmorgen hebben wij het geprobeerd.
Resultaat: helemaal GEEN ontvangst meer.
Ook geen Astra 1 en 3.
Noppes, nul, zero.

Meteen via de e-mail doorgegeven - maar geen antwoord.
Onze caravan dealer gebeld. Die was bezig en zou terugbellen.
Dat deed hij nadat hij al contact had gehad met de vertegenwoordiger van Travel Vision.
Conclusie: we waren verkeerd ingelicht en hadden die software niet moeten downloaden.

M, de vertegenwoordiger belde niet en omdat het tegen vieren liep en er een weekend voor de deur stond, belde ik de dealer weer.
Binnen tien minuten belde M,

Het zat erg ingewikkeld in elkaar.
We kregen andere software toegestuurd - maar nog steeds werkte het niet.

Dit verhaal gaat maandag verder.
Als de wifi einigszins welwillend is, dan doen het daar mee.
*****

Geen opmerkingen: