22 mei, 2024

Zo blij, maar ook ongerust


Het is gelukt, we zijn op pad.

Even was het kantje boord.
Ik belde gisteren wel drie keer met Klein, de dealer. Ze waren er hard mee bezig.
Het zweet stond op het gezicht van de oude heer Klein.

's Middags heb ik zelf de knoop doorgehakt: dinsdag weg was geen optie.
Ook zou het slecht weer worden. De auto zat bomvol spullen die in de caravan moesten. Dan is laat aankomen niet fijn. Ook wist ik wat ik binnen zou aantreffen.

Mijn beslissing, waarmee ik Klein meer tijd en minder spanning wilde geven, luchtte mij op - vooral toen ik zag dat het noodweer werd en er een file van 1100 km. in Nederland stond.

Maar reisklaar waren we!

Vanmorgen om half elf zagen we tot onze opluchting onze caravan op het parkeerterrein staan.

Het was nog een heel gedoe geweest.
Ze hadden twee keer naar Dordrecht moeten rijden:
1. 's morgens - om het frame op te halen
2. 's middags - omdat de geleverde scharnieren niet de juiste waren.

De totale reparatie kostte maar liefst €3300,-


Om 10.45 uur reden we naar Cadzand. Dankzij de nieuwe spiegels kon ik ons huisje goed in de gaten houden.
Bij ieder onbekend geluid keek ik angstig of het achter ons nog goed ging.

We staan één nacht bij De Couter, ons welbekend (vorig jaar stonden we hier maar liefst een maand).

Dit is de meest perfecte camping die je je maar kunt voorstellen. De eigenaars zorgen er minutieus voor.
Het ontbreekt je hier aan niets.

Wat te denken van stortkokers in de muur naast de wc's voor verband e.d.
Geen smoezelige emmertjes.


Het enige nadeel is dat het altijd waait en dat wakkert ook bij mij de bezorgdheid aan.
Ik hoor dan van alles klapperen en ga meteen checken of luiken, ramen en deuren goed dicht zijn.

Het zelfvertrouwen  moet nog even terugkeren, maar wat zijn we blij dat we weer in onze heerlijke caravan zitten.

Morgen in een ruk naar Port-en Bessin.
*****

Geen opmerkingen: