18 mei, 2024

Update caravan


Morgen is het vier weken geleden dat onze negen weken durende vakantie na een week abrupt tot een einde kwam.
Het wegslepen naar een depot in Nîmes was het laatste wat ik kon melden. Ik liet een traan alsof ik mijn kind uitzwaaide.

En toen begon het wachten en het regelmatig bellen met Aveco (verzekering), ANWB alarmcentrale en dealer Klein die de reparatie zal uitvoeren.

Nadat wij terug in Nederland waren zijn we meteen naar Klein gereden in Nieuwerkerk a/d IJssel - dat is wat dichterbij dan Emmen. Zij hadden de sleutel nodig.
En wat bleek..........de deur was al binnen. 
Het distributiecentrum van Fendt in Dordrecht had er een in voorraad. De Fendt dealer in Toulon had het over vier weken.
Dat was dus goed nieuws.

Ook bleek dat Klein bij de Avecogroep is aangesloten wat het gedoe met een schade expert vereenvoudigt.


Maar hoe moest dat nou met de caravan die wij al gehuurd hadden bij De Jong? 
Dat hadden we in Frankrijk meteen geregeld om toch nog naar Normandië te kunnen voor 80 jaar D-Day herdenking???

Die hadden wij ook al betaald.
Ons werd van alle kanten geadviseerd dit te claimen bij de verzekering.

Daar hadden wij brave burgers, die helemaal niet thuis zijn in dit soort zaken, niet aan gedacht.
"Jullie hebben je vakantie af moeten breken, dus........."

Achteraf bedenk je dan: hadden we in Frankrijk niet om een plaatsvervangende caravan moeten vragen?
Nooit aan gedacht. daar ben ik dan niet gewiekst genoeg voor.

Het was toen ook chaos in mijn hoofd.

Enfin, we hebben ter declaratie het een en ander voorgelegd (ook hotelovernachtingen) aan Aveco en zien wel wat we terugkrijgen.

Nu was het wachten op de caravan.
We moesten de ANWB telkens aan hun jasje trekken: "Waar is de caravan?"

"Uiterlijk dinsdag wordt hij afgeleverd," bleef het antwoord.

Niet dus - het werd donderdag.

Gisteren (vrijdag) belde ik met Klein jr..
Vanwege het annuleren van de huurcaravan wilde ik zekerheid hebben dat we met onze eigen Fendt weg konden.

Zieke monteur, Pinksterdagen - maar zoonlief beloofde dat we er de 22ste mee op stap konden.
De schade zag er niet dramatisch uit.

En dus annuleerde direct ik de huurcaravan!!

Om half vijf belde Klein sr. (71 jaar oud). Hij had slecht nieuws.
"Ik ben gaan kijken en heb moeten constateren dat het hele frame waar deur en hordeur in hangen ook beschadigd is en die hadden we niet besteld."

Mijn hart sloeg over.

"Maar gelukkig is het wel voorradig in Dordrecht - dus dinsdag gaan we hem meteen ophalen. Dan kunt u de caravan in ieder geval woensdag ophalen. Mocht alles meezitten, misschien zelfs dinsdag."

Pfff - dat was een opluchting.

Vandaag zijn we wat spullen uit de caravan gaan halen.
Ik was zo blij ons huisje weer te zien!!
Klein sr. liep met ons mee. Natuurlijk wilde hij weten wat er precies gebeurd was.

Hij deed de deur open en liet zien wat er allemaal aan mankeerde.
"Tweede Pinksterdag zijn we open. Maar als het niet druk is ga ik die deur er vast uithalen."


De firma De Jong verdient ook lof: we hadden blijkbaar recht op 5% van de huurprijs in geval van annulering.
Dat bedrag stond vandaag al op mijn rekening.

Nu maar hopen dat de beren van de weg zijn.
*****

Geen opmerkingen: