05 september, 2024

De eerste echt verregende dag


Het was voorspeld: koud en regen.
Geen wandelingen vandaag. De ledematen krijgen rust in de caravan, met de kachel op 18℃ .
Buiten is het 13℃. 

Maar eerst naar St. Austell. Ik moest naar de bank en naar de apotheek↑. Sommige dingen zijn herkenbaar. Helaas.


Voor het nabijgelegen Heligan Gardens moet je online tickets boeken en een tijdslot kiezen.
Ik deed dat in het voorjaar van 2023 niet.
Het was toen niet druk.
Nu staat het parkeerterrein iedere dag vol. We zien dat wanneer we naar de Farm Shop gaan, dat op hetzelfde terrein staat.


↓Ook op deze verregende dag komen bezoekers,...............want tja - ze hebben vooraf betaald.


Ik schreef laatst over het ophalen van recycled afval.
Dat gaat dus zo.↓


↑En wanneer de vuilnisman is geweest zie je overal lege tassen liggen.

Dan nog iets wat me gisteren overkwam.
Ik stond in een winkel en werd gebeld door iemand (ik neem aan een manager) van het hotel in Falmouth.

Het ging over de beschrijving van onze ervaringen op Tripadvisor. Er stonden ook pluspunten in, maar alles wat ik geschreven heb klopte.
Dat was waarschijnlijk ook de reden dat hij contact opnam.

Ik vroeg hem mij een e-mail te sturen omdat we zo veel en route zijn.
Die kreeg ik meteen: een e-mail waarin ik werd overspoeld door sorry's en excuses. Beetje erg overdreven.
Hij ging heel diep door de knieën.

We kregen een gratis verblijf aangeboden (2 dagen) in een de luxe kamer met sun deck - off season: zonder tijdslimiet. 
Of ik kreeg de helft van de prijs terug (een aanzienlijk bedrag!!).

Ik was flabbergasted.

Maar................

Dan wilde hij wel dat ik mijn review verwijderde.
******

Geen opmerkingen: