14 september, 2024

Ightham Mote


Na Knole House bezochten we (vrijdag) nog een verbluffend goed geconserveerd huis.

Het uit de Middeleeuwen daterende Ightham Mote


Op het parkeerterrein stond ik bij de parkeermeter met een Belg die dacht dat hij gratis kon parkeren.
Ik vertelde dat dat alleen voor leden van de National Trust gold.

Hij beweerde dat hij lid van een Belgische club was. Maar de machine gaf geen sjoege en de Belg was verbolgen.

↑Later kwam ik ze in het huis weer tegen: in de butler's quarters. Ik hoorde de vrouw aan een suppoost vragen: "Wat is een butler?"
😕


↑Het originele, 18e eeuwse behang.


Het was misschien wat veel voor een dag, maar ik ben gulzig als het om deze prachtige bezienswaardigheden gaat.
Ik wil niets missen.

Wij bleven wel met een vraag zitten: waren we hier niet al eens geweest?
******

Geen opmerkingen: