27 september, 2024

Met een angstige hond onder het dekbed ging ik een spooknacht in.


Storm: we waren erop voorbereid.
Alles was gezekerd en/of opgeborgen. De schotel was ingeklapt en we keken via de laptop televisie.

En toch..........
Ik zit nu te knikkebollen achter diezelfde laptop.

Het werd een nacht met hooguit vier uur slaap.
Onweer, slagregens en zware windstoten vond ik - maar ook Jacky onplezierg. To say the least.

Nu is Jacky altijd bang voor onweer, wat zij veel eerder aan voelt komen dan wij.

En dus kroop ze onder mijn dekbed. Mijn lieve woordjes en knuffels konden haar niet geruststellen.
Nerveus bleef ze rondkruipen.

Zelf kon ik niet tegen die windstoten. Niet alleen het lawaai hield me uit mijn slaap, dat deden ook de stoten tegen de caravan. Ik lag te schudden in mijn bed.


Vanmorgen hadden we een afspraak in Zoutelande, waarna we onze dagelijkse wandeling op/langs het strand maakten.
Ik vond het nogal meevallen, maar mijn camera was moeilijk te hanteren.


Van verre zag ik Jacky loeren naar de branding.
Wat bleek: er zat een groepje vogels te schuilen op de dijk - qua kleur nauwelijks te onderscheiden van de stenen.


Terug op de camping moest ik de caravan nog opruimen en nestelden manlief en hond zich in de gezelligde gemeenschappelijke ruimte op ons veldje.
Het is van alle gemakken voorzien en daarom lijkt het op een studiootje.


Gistermiddag begon het slechte weer.
De mensen in deze camper kunnen geen kant op. Ze lijden beiden aan obesitas en er staat een rollator voor de deur.

De man komt echter nooit uit zijn stoel. Zij probeert wat mobieler te zijn, maar gezond is anders.
Het zijn erg aardige mensen, maar uit die camper kunnen ze met dit weer niet komen. Dus neem ik aan er een goede voorraad voedsel aan boord moet zijn.

Morgenavond staat zij als eerste bij de foodtruck.
Dan zie ik haar met bakken frituur in haar rollator naar de camper schuifelen.
********

Geen opmerkingen: