19 maart, 2022

Florence 2: Palazzo Pitti, Galleria Palatine



Het grootste museum van Florence!!

De booking had ik online gedaan. Om 9.15 uur kon ik naar binnen, maar eerst moest ik mijn ticket ophalen.

Om 9.15 uur was er nog niemand.
Geweldig.
Ik begon in de Galleria Palatine, waar geen einde aan leek te komen. Wat een kunstschatten.

Ik heb drie uur gelopen mensen! Drie uur!!!

Het is overweldigend.
Titiaan, Tintoretto, Van Dijck, Rubens, Rafaƫl,..........het kan niet op.
En die onwaarschijnlijk mooie plafondbeschilderingen...

Op een gegeven moment wilden mijn ogen niet meer.


De groene zaal


Een verdieping hoger.
Moderne kunst??
Ik verwachtte iets anders. Het bleek van Napoleon tot de impressionisten te gaan.


Pisarro




Ik belde manlief dat ik op weg naar de uitgang was, toen ik nog een entree zag.


Inmiddels werd het drukker.


Ik kon het niet weerstaan...
Porcelein, houtsnijwerk, ivoor, glaswerk..............

Ik had het niet willen missen.


↑Domani Uffizi
↓Ponte Vecchio


Terug naar het hotel.
****

Geen opmerkingen: