07 maart, 2022

Nou, de laatste......voorlopig


Goed, het laatste hartverzakkertje.

Twee weken geleden ruilden wij de Mitsubishi in↑.
Noteboom had ons een brief gestuurd met een zeer aantrekkelijk aanbod waar wij gebruik van maakten.

Het werd echter geen Mitsubishi. Ik viel voor een Hyundai Tucson Hybrid.
Een nieuwere auto met een sterkere motor die de caravan nog beter trekt. Mitsubishi heeft nog maar twee modellen in Europa en vernieuwt al jaren niet meer.

We hadden de caravan nog met de Bishi voor een onderhoudsbeurt naar Emmen gebracht en zouden hem met de Hyundai ophalen.
Dat stond twee dagen na oplevering gepland.


De aardige verkoper, H, wilde hem ook persoonlijk aan ons overdragen. Heel aardig.
↑Daar stond de pracht!!

Manlief liep meteen naar de achterkant. Ik hoorde "ja hoor - hebben wij weer."
Mijn hart sloeg over.

GEEN TREKHAAK. 

De verkoper kwam naar ons toe.
Het gesprek zal ik u besparen. De man kromp ineen en gaf ruiterlijk toe dat hij helemaal fout zat door ons niet in te lichten.

Hij ging naar de werkplaats. Dat duurde lang.
"Vanmiddag om 16 uur staat hij klaar met trekhaak. We gaan naar een depot om die speciaal op te halen. U krijgt vandaag uw nieuwe auto mee."

Ik kreeg bijna medelijden met deze sympathieke man.
Hij had ons indertijd ook de Bushi verkocht. Nooit gehaast, geen verkooppraatjes, geïnteresseerd....
Kortom een goed mensch.


En inderdaad, om 16 uur stond de Hyundai kompleet klaar, met een fles wijn.

Ter compensatie kregen we de eerste servicebeurt cadeau.
👍

Er werd ruimschoots de tijd genomen om alles uit te leggen, want dat is wel gecompliceerd hoor.
Er zit zelfs een noodknop in voor de Hyundai hulpservice.

H. had een engelengeduld met deze twee digibeets.
Ik heb alles gefilmd.


De auto rijdt fantastisch. Hij zweeft over de weg.

"Ik voel de caravan niet eens," zei manlief toen we van Emmen terug naar Rotterdam reden.
*****

Geen opmerkingen: