30 maart, 2022

Ik heb mijn wagen volgeladen......


Het had vannacht geregend!!!
Dat mag in de krant. Wij hebben drie weken lang geen druppel gevoeld.
De smeekbedes van boeren hier in de Elzas zijn verhoord. Het was veel te droog.

We hadden de laatste dag ingeruimd voor boodschappen.
Bij "onze" wijnboer in Beblenheim (20 minuten lopen) zouden we een nieuw vooraadje aanschaffen.

Jacky en ik gingen wandelend, manlief zwaaide ons uit en zou met de auto naar de cave rijden.
Het was een heerlijke wandeling op deze bewolkte dag.


Ik raakte even de terugweg kwijt, maar vanaf een heuvel zag ik ons hotel en wandelde ik dwars door de kale wijnranken terug.


Crémant, Pinot Blanc, Riesling en Muscat, allen met onderscheiding, mogen mee naar Rotterdam.

Ik weet niet of het een voor -of nadeel is dat deze Hyundai zo'n onfatsoenlijk grote achter bak heeft.


Er was nog voldoende plaats voor twee doosjes rood en wat Elzasser lekkernijen, dus op naar E. Leclerc (mijn favoriete hypermarché).

Het inpakken is voltooid.
Morgen naar huis. Daar hebben we best zin in!
******

Geen opmerkingen: