10 maart, 2022

Wat ik zag was niet allemaal goed, hoor


Churchill.
Over D-Day en hoe Churchill de invasie wilde tegenhouden. De zoveelste film over Churchill, maar zeker niet de slechtste.👍

↓De laatste Dexter serie?
Wat mij betreft wel.
Zo slecht!👎

Call to a spy.
Drama naar een waargebeurd verhaal.
Beklemmend. Dappere vrouwen die gingen spioneren in Duitsland.👍

Marcella
Spannende Britse politieserie met in de hoofdrol de labiele Marcella die fantastisch in haar werk is maar gehinderd wordt door blackouts - veroorzaakt door een trauma uit het verleden.
Serie een en twee.👍

Serie drie: ongeloofwaardig en rommelig. 👎


Stay close.
Britse thriller met zwarte humor. Clockwork Orange elementen. Zo nu en dan tamelijk bizar en onsamenhangend. Verrassende plot.👍 

Inventing Anna.
Een bizar (waargebeurd verhaal). Her -en der geridiculiseerd - ongeloofwaardig.
In tegenstelling tot vele anderen vond ik het geen succes en dat lag aan het spel.

Ik zat Ruth uit Ozark te kijken. Daar kwam ik niet los van.
Sorry.👎


↑Tindler Swindler.
De mannelijke versie van Inventing Anna, maar dan in docu-vorm.
Hoe vrouwen zich lieten oplichten door een nietszeggend mannetje. 
Ook opgehemeld. Ik kraak het graag af.👎

Dark Waters, deed mij erg aan Erin Brockvich denken. 
Een "kleine" advocaat binnen een grote firm verdedigt een boer wiens land vergiftigd wordt door multinational DuPont. Het lijkt een verloren strijd.
Sterke cast.👍


Coup de foudre.
Twee vrouwen met een oorlogsverleden worden soulmates, wat tot spanningen leidt binnen hun huwelijken.
Aangrijpend mooi.👍
******

Geen opmerkingen: