25 maart, 2022

Verona dag 2: San Zeno, Castelvecchio



Na een grandioos ontbijt zochten wij de weg naar de basiliek San Zeno.

↓Er was een klein marktje, wat ik altijd leuk vind. De Nederlandse tulpen mogen wat kosten.


Ook in Verona een klimaat demonstratie, die begeleid werd door politie en militairen.


Het was een forse wandeling naar de basiliek. Manlief strompelt al een week lang achter mij aan. Hij heeft moeite met de afstanden, de trappen en het tempo. 
Zijn achillespees speelt weer op. 

Maar hij is ook eigenwijs. Ik loop de hele vakantie al op mijn bergschoenen, die veel steun geven en solide zijn. P. loopt op sneakers, terwijl hij zijn bergschoenen ook heeft meegenomen.


↑Deze Michelangelo is zo te zien ook een persona importante.

↓We liepen langs deze grote apotheek en ik stelde voor om hielzooltjes te kopen. Zelf had ik een leesbril nodig om de kleine lettertjes in de gids te kunnen ontcijferen.




Omdat Jacky (in tegenstelling tot de Britse kerken) niet mee naar binnen mocht, wisselden wij elkaar af. 


The Basilica di San Zeno (also known as San Zeno Maggiore or San Zenone) is a minor basilica of VeronaNorthern Italy constructed between 967 and 1398 AD. Its fame rests partly on its Romanesque architecture and partly upon the tradition that its crypt was the place of the marriage of Shakespeare's Romeo and Juliet. It stands adjacent to a Benedictine abbey, both dedicated to St Zeno of Verona.


Misschien wat dubbele foto's, maar het is dan ook een adembenemend mooie kerk.


↓We wandelden langs de Adige naar Castelvecchio_(Verona)


Hier scheidden onze wegen.
Manlief en Jacky gingen hotelwaarts. Ik dook het geweldige winkelcentrum in en bezocht het mooiste plein van Verona.

Maar daarover morgen meer.
******

Geen opmerkingen: