08 maart, 2022

Logeren in Westerbork


Rare titel, denk ik terwijl ik het tik.
 Maar ja, naast het verschrikkelijke concentratiekamp is er ook nog het gezellige dorp Westerbork en de prachtige omgeving waar het goed wandelen is.

We hadden besloten niet weer drie uur heen -en drie uur terug te rijden voor -en met de caravan.
Emmen is echt een k.. eind weg (Brussel is dichterbij).

Ik kreeg een paar aantrekkelijke tips van iemand die in de buurt woont. Op bookings kwam ik uit op ketens als Fletcher en Van der Valk, waar we geen zin in hadden.


↑We kozen voor dit hotel, Abdij de Westerburcht, dat er gezellig uitzag.
 
Op de ochtend van vertrek reserveerde ik een zogenaamde Comfort kamer. €120,- per nacht inclusief ontbijt.
Behoorlijk prijzig dacht ik, maar dan moest het een mooie kamer zijn.
De reservering verliep makkelijk. Er stond een groot tweepersoonsbed en we zouden op mijn verzoek twee single dekbedden krijgen.

De ontvangst was allervriendelijkst.

Maar ik schrok toen ik de donkere kamer binnenkwam. Zo verouderd.
De verwarming stond op 24℃. Het raam kreeg ik niet open.
Een kleine, benauwde kamer zonder goede zitmogelijkheden. Dus waar dat comfort op slaat is mij een raadsel.

Er staat wel een Nespresso apparaat en ook kun je thee zetten, maar het is precies op twee personen afgestemd. Dus heb je suiker in je thee genomen, dan moet je je Nespresso puur drinken.

De badkamer was een klap in mijn gezicht. Zo verouderd en sober.

Soap dispensers in de douche en een klein zeepje op de wastafel. That's all.
De beloofde twee dekbedden ontbraken.

Ik ben direct naar de receptie gegaan. De aardige mevrouw kwam mee naar boven. Zij kreeg het raam met moeite open, maar ik gaf aan dat dit niet was wat we verwacht hadden.

Ze begreep het.
"Deze kamers zijn nog niet gerenoveerd, maar we hebben grotere kamers. Wilt u die zien?"

Natuurlijk wilde ik dat. De suites in het nieuwe gedeelte zijn twee keer zo groot met een goed zitgedeelte. Verder zijn ze exact als de comfort kamer uitgerust.
€140,- per nacht!

Toch gingen we akkoord.
De twee dekbedden zouden gebracht worden.


In het gezellige, vernieuwde restaurant was een mooie stube tafel voor ons gereserveerd. We hadden ons eigen hoekje.
De bediening was uitmuntend. De kaart was goed.

Maar wat vonden we, na het eten, op ons bed???
Twee dekbedhoezen.

Dus ik daalde weer af naar de receptie.
Ja, dat was inderdaad onhandig.
Ze ging op zoek naar single dekbedden, maar dat lukte blijkbaar niet.
Wij wilden naar bed.

Toen hebben we het met twee dubble dekbedden moeten doen, wat niet echt lekker sliep.

Het ontbijtbuffet was meer dan voldoende, maar niet bijzonder. 

Na een forse wandeling en een verregend bezoek aan het kamp kwamen we nat, koud en moe op de kamer terug. Het was bijna half twee.
Niets is zo katterig als een onopgemaakt bed aan te treffen. Ik had om 8.30 uur het bordje service please aan de deur gehangen.

Manlief ging naar beneden en kreeg ruzie met de man in de receptie. Het werd een onplezierig gesprek.
We hadden online een vragenlijst moeten in vullen. 

Een vragenlijst??
Mensen, ik heb in heel veel hotels gelogeerd, nationaal en internationaal, maar vragenlijsten invullen over schoonmaak, vuile handdoeken en wat nog meer heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Waar zadel je je gasten in vredesnaam mee op?

De schoonmaakploeg kwam meteen achter manlief aan en we kregen eindelijk de twee dekbedden die ons bij de reservering waren beloofd.  

€140,- voor een hotel van dit kaliber in 's lands minst populaire provincie is echt ridicuul.

Even ter vergelijking:

Wij logeren in de Elzas in een Junior Suite voor €85,- incl. ontbijt.
Wij logeren het centrum van Florence **** voor €101, - incl. ontbijt (executive room met twee bedden).

Okee, deze hotels heb ik lang geleden geboekt, maar dan nog.

Zet het centrum van Florence even tegenover het centrum van Westerbork.
*****

Geen opmerkingen: